شناسهٔ خبر: 66424379 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

میرجلیلی:

ورزشکاران پهلوانانی مانند تختی، حسن رزاز و شهید هادی را الگو قرار دهند

ظریفه ملک‌پور

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران گفت: اگر ورزش قهرمانی با ورزش پهلوانی عجین نشود و یک قهرمان روحیه پهلوانی نداشته باشد، ماندگار نخواهد بود.

صاحب‌خبر -

مهدی میرجلیلی در گفت و گو با ایسنا، درباره جایگاه پهلوانی در ورزش، اظهار کرد: روحیه و منش پهلوانی و جوانمردی و این که قهرمانان چگونه می‌توانند این روحیه و منش پهلوانی و جوانمردی را در خود نهادینه و رشد دهند موضوع مهمی است که باید در ورزش مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان این که قهرمانی بدون پهلوانی فایده ندارد، گفت: وقتی صحبت از پهلوانی و جوانمردی می‌شود از بزرگانی نام برده می‌شود که برای تمام دنیا اسطوره هستند. اگر ورزش قهرمانی با ورزش پهلوانی عجین نشود و یک قهرمان روحیه پهلوانی نداشته باشد ماندگار نخواهد بود. شاید مدال او بماند اما عنوان و اسم آن قهرمان به فراموشی سپرده می‌شود.

میرجلیلی خاطرنشان کرد: ما اگر بخواهیم در خصوص موضوع روحیه پهلوانی و جوانمردی در ورزش قهرمانی صحبت کنیم باید بگویم ویژگی‌هایی که در ورزش به نام فتوت و جوانمردی داریم باید در ورزشکاران قهرمان و مدال آور نهادینه کنیم و آن ها باید با این شیوه و منش در دوره‌های آموزشی آشنا شوند. ورزشکاران هر چقدر در رشته‌های تخصصی خود در زمینه تکنیک و تاکتیک مهارت کسب می‌کنند و به روز می شوند باید مباحث فرهنگی، فتوت و جوانمردی را نیز آموزش ببینند.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران اظهار کرد: بهترین نمونه برای الگوگیری و الگوبرداری، پهلوانان بزرگ ما هستند. وقتی جهان پهلوان تختی، سیدحسن رزاز، شهید ابراهیم هادی و... را داریم ورزشکاران ما می‌توانند ویژگی‌های مردم‌داری، مردم دوستی و عرق به وطن و تعصب و غیرت به وطن را از آنها بیاموزند تا آنها نیز در تاریخ ماندگار شوند.

رییس سازمان بسیج ورزشکاران گفت: ما 5135 شهید ورزشکار داریم که برخی از آن ها مثل شهید حسن قاضی، شهید رضایی مجد و... قهرمان و ورزشکاران بزرگ و شاخص بودند اما عرصه سکو و قهرمانی را رها کردند و مدالشان به خاطر دفاع از میهن پلاک آنها شد.

وی در پایان افزود: خواهش من این است که تمام سرمربیان، مربیان تیم های ملی و مدیران  ورزشی به موضوع پهلوانی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا فتوت و جوانمردی در تمام ورزشکاران ما به ویژه قهرمانان نهادینه شود.

انتهای پیام

نظر شما