شناسهٔ خبر: 66424202 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ضرورت تخصیص کامل اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح های تامین آب مشهد

برای اجرای کامل طرح های تامین آب مشهد تخصیص اعتبارات مورد نیاز ضروری است .

صاحب‌خبر -

ضرورت تخصیص کامل اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح های تامین آب مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  محمدعلی نعمت‌نژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی هم در بازدید  رئیس حوضه آبریز فلات مرکزی و حوضه‌های شرقی شرکت مدیریت منابع آب ایران از طرح های تامین آب شهر مشهد با  ارائه گزارشی از وضعیت منابع و مصارف آب در مشهد گفت: با توجه به تعهدات ایجاد شده در قبال تامین کنندگان، پیمانکاران و مشاوران فعال در طرح‌های اضطراری تامین آب مشهد، تخصیص کامل اعتبارات مورد نیاز، ضروری است تا بتوانیم طبق برنامه زمانبندی نسبت به تحقق کامل اهداف طرح‌ها اقدام کنیم.

طرح های تامین آب مشهد از آبخوان شرق، سامانه آبگیر شناور سد دوستی و طرح سد و سامانه سد شوریجه و خط انتقال آب از این سد، مخزن و ایستگاه شمس آباد مشهد از جمله طرح هایی بود که علی پوراحمد رئیس حوضه آبریز فلات مرکزی و حوضه‌های شرقی شرکت مدیریت منابع آب ایران از آنها بازدید و در جریان پیشرفت فیزیکی طرح‌های تامین آب مشهد قرار گرفت.

وی پس از بازدید از سد دوستی و بررسی وضعیت ذخیره مخزن این سد، نقش موثر و عملکرد قابل توجه سامانه آبگیر شناور سد دوستی (بارج) در گذر از تنش آبی تابستان ۱۴۰۲ را قابل توجه دانست و آن را طرحی موفق در شرایط اضطراری عنوان کرد.

رئیس حوضه آبریز فلات مرکزی و حوضه‌های شرقی شرکت مدیریت منابع آب ایران تکمیل وارتقای ظرفیت این طرح برای کمک به تامین آب شرب مشهدرا خواستار شد.

 

نظر شما