شناسهٔ خبر: 66424004 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه یزد: فضای مجازی موجب غفلت از تربیت فرزندان است

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه فضای مجازی سبب شد تا از تربیت فرزندان غفلت شود گفت: معلمان باید دین خود را به دانش آموزان و جامعه ادا کرده و در راستای راهنمایی و ارشاد آنها اقدام کنند. 

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی دفتر امام جمعه یزد، آیت‌الله "محمدرضا ناصری " در مراسم تجلیل از پیشکسوتان و معلمان برگزیده مجتمع خاتم الانبیا(ص) یزد افزود: باید ارزش‌های این کودکان را شکوفا و استعدادهای آنها را کشف کنیم نه اینکه آنها را در فضای مجازی به حال خود رها کرده تا دشمنان هرگونه که خود صلاح می‌دانند از آنها بهره برداری کنند.

وی با تبریک روز معلم و قدردانی از معلمانی که در مسیر تربیت و آموزش فرزندان این مرز و بوم تلاش می‌کنند ادامه داد: رسالت معلم هدایت و ارشاد است و علاوه بر تعلیم، تربیت را باید مدنظر داشته باشد و این دو را با هم جلو ببرد.

امام جمعه یزد، تعلم و تربیت را دو بال رسیدن انسان به کمال عنوان کرد و افزود: اگر امروز بسیاری از انسان‌ها از حرکت در این مسیر جا مانده‌اند به این دلیل است که تعلیم و تربیت همزمان حرکت نمی‌کنند. وی گفت: ضمن اینکه هدف زندگی را نیز فراموش کرده‌ایم در حالی که اگر هدف زندگی روشن شود سبک زندگی خود مشخص می‌شود.

ناصری با بیان اینکه دانش آموزان باید با خدا مانوس شوند گفت: همه ما در برابر فرزندان این مرز و بوم وظایفی داریم که باید به درستی آن را انجام دهیم و بدانیم که کودکان، بندگان معصوم خدا هستند و والدین و معلمان هر کدام به سهم خود وظایفی در زمینه تربیت آنها داریم.

همچنین فرمانده سپاه الغدیر یزد با اشاره به دغدغه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در زمینه تقویت تفکر، تعقل و تدین در مدارس و نقش موثر معلمان در این زمینه گفت: تلاش ما در مجتمع آموزشی خاتم الانبیاء، جذب معلمانی با این ویژگی و حرکت در مسیر رفع دغدغه نماینده ولی فقیه در استان است.

سردار "حسین زارع کمالی" با اشاره به محورهای مدنظر رهبر معظم انقلاب در مورد معلمان اظهار داشت: همه ما قدردان تلاش‌های معلمان هستیم و امیدواریم معلمان در زمینه رفع دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب گام بردارند.

در این مراسم از معلمان برگزیده و پیشکسوتان مجتمع خاتم الانبیاء یزد تجلیل شد.

نظر شما