شناسهٔ خبر: 66423848 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در آستانه روز معلم؛

پاد: تثبیت هویت دینی دانش‌آموزان در دستان معلمان است

تهران- ایرنا- دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی با تاکید بر نقش معلمان در تزریق فلسفه خوب زیستن و خوب اندیشیدن به جامعه، گفت: تثبیت هویت دینی دانش‌آموزان که در شرایط حساس سنی قرار دارند، در دستان معلمان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه دولت ایرنا، سکینه سادات پاد دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در آستانه روز معلم با حضور در جمع شماری از معلمان با تاکید بر لزوم هم‌افزایی میان مجموعه‌های مردمی، گفت: انجمن‌ها، سمن‌ها و مجموعه‌های مردمی و مردم‌نهاد با ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود تاثیر مهمی در ارتقای فرهنگ و ادب دارند.

وی افزود: در شرایط کنونی که نه فقط ایران بلکه جامعه جهانی با معضل هویت زدایی از فرهنگ، تمدن‌ها و اعتقادات و باورها مواجه است باید اذعان داشت که بدون هیچ شائبه ای رویکرد و اقدامات سمن‌ها و نهادهای مردمی می‌توانند در جهت بهبود نظام تربیتی تاثیرگذار باشند.

پاد با تاکید بر اینکه تحول پایدار در هر جامعه ای از نظام تربیتی آغاز می‌شود گفت: برای رفع آنچه در سال‌های اخیر این تحول اساسی را مختل و بعضاً دچار کندی کرده است باید معلم را به دال مرکزی تربیتی و کارکرد اجتماعی خود بازگرداند.

دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی ادامه داد: توجه ویژه به معلمان در جهت کاهش دغدغه‌های آنها با هدف ارتقای نظام تربیتی باید در درون حاکمیت رقم بخورد.

پاد با اشاره به اینکه معلم، فلسفه خوب زیستن و خوب اندیشیدن را به جامعه تزریق می‌کند گفت: تثبیت هویت دینی دانش‌آموزان که در شرایط حساس سنی قرار دارند، در دستان معلمان است.

وی با تاکید بر لزوم تلاش و اقدامات بیشتر در راستای بهبود منزلت اجتماعی معلمان مطابق با شأن آنها و رفع مشکلات معیشتی این قشر خاطرنشان کرد: براساس قانون اساسی نظام تربیتی و نظام آموزشی ما مبتنی بر ارزش‌های ملی-اسلامی است. اصل ٣٠ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، به صراحت به عدالت و عدم تبعیض در مقوله آموزش اشاره داشته و تاکید دارد.

پاد افزود: نمی‌توان گفت که در گام دوم انقلاب در زمینه نظام آموزشی و نظام تربیتی کاملا موفق عمل کرده ایم، چرا که دولت‌ها به تنهایی نمی‌توانند این مسیر را به سلامت به پایان برسانند و ضرورت مشارکت گروه‌ها، انجمن‌ها و سمن‌ها در این مقوله مهم احساس می‌شود.

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی با اشاره به بخشی از مسئولیت محوله در حکم رئیس جمهور مبنی بر صیانت از حقوق شهروندی و حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: آنچه در این یک سال توجه مرا جلب کرده، فرهنگ‌سازی و پایبندی به قانون بوده که نقطه آغاز آموزش این دو از مدارس و توسط معلمان است.

وی اظهار کرد: آموزش ظلم‌ستیزی، عدالت‌خواهی، عدالت‌طلبی، زندگی در صلح و آرامش و با قوانین اسلام زندگی کردن در دستان معلمان است.

نظر شما