شناسهٔ خبر: 66423809 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دیدار رئیس دفتر سیاسی حکومت سرپرست طالبان با کاردار فرانسه

تهران – ایرنا - رئیس دفتر سیاسی حکومت سرپرست طالبان در دوحه با کاردار سفارت فرانسه در افغانستان دیدار و درباره مسائل مشترک گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری باختر، محمد سهیل شاهین رئیس دفتر سیاسی حکومت سرپرست طالبان در دوحه در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که با جیان مارین شوه کاردار سفارت فرانسه در افغانستان دیدار و درباره موضوعات بسیاری گفت وگو کرده است.

وی همچنین نظر خود را درباره این دیدار مطرح کرده و از این فرصت برای مبادلات پربار با جیان مارین شو ابراز قدردانی کرده است.

بر اساس این گزارش، موضوعات اساسی همچون کمک‌های بشردوستانه، پروژه‌های توسعه و ابتکارهای نورآورانه برای حمایت از کشاورزان، محورهای اصلی این دیدار بوده است.

شاهین در این دیدار با اشاره به نیاز مبرم افغانستان به کمک‌های بشردوستانه، بر اهمیت حمایت‌های بین المللی برای رفع نیازهای مردم افغانستان تاکید کرد.

این گفت وگو همچنین حول محور پروژه‌های توسعه ای با هدف بازسازی افغانستان و حمایت از زیرساخت‌های این کشور بود.

در این دیدار رئیس دفتر سیاسی حکومت سرپرست طالبان در دوحه بر اهمیت سرمایه گذاری بین المللی در بخش‌های مختلف برای ارتقای رشد اقتصادی و ثبات کشور متبوعش تاکید کرد و مسئله تعامل با جامعه بین المللی نیز مطرح شده است.

دوطرف در این دیدار با تاکید بر نقش حیاتی زراعت در اقتصاد افغانستان درباره ابتکارات جایگزین برای حمایت از کشاورزان این کشور مذاکره کردند.

نظر شما