شناسهٔ خبر: 66423410 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جلسه ستاد تنظیم بازار؛

افزایش 50 درصدی نرخ کرایه تاکسی در مهاباد

افزایش کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی بدون ابلاغ قانونی تخلف محسوب می‌شود. در نشست ستاد تنظیم بازار مهاباد همچنین از کشف بیش از 15 ملیارد ریال کالای قاچاق از ابتدای امسال تاکنون خبر داه شد.

صاحب‌خبر -

افزایش 50 درصدی نرخ کرایه تاکسی در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، رییس سازمان مدیریت حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری مهاباد گفت: کرایه تاکسی‌های گردشی، خطی و ون به طور میانگین با افزایش ۵۰ درصدی به هفت هزار تومان افزایش یافته است.

سید نصیرمحمودی افزود: نرخ تاکسی‌های تلفنی مسیرهای داخل شهر هم از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۸ هزار تومان افزایش یافت.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری مهاباد در ادامه گفت: در خصوص مسیرهای تاکسی تلفنی استثناهایی هم وجود دارد که بنا بر مصوبات حمل و نقل عمومی از مجتمع روناس ٢ و آپارتمان‌های صنعت و معدن به سمت خانقاه، کوی دانش، کوی بهداری، شهرک صبا، پشت تپ و سیدآباد و برعکس کرایه‌ها به ۲۳ هزار تومان افزایش یافته است.

محمودی بیان کرد: همچنین از مسیر خانقاه، کوی دانش، کوی بهداری، شهرک صبا به مقصدهای پشت تپ، فجر، سیدآباد و برعکس و سایر مسیرها برابر بند الف (یعنی مسیرهای داخل شهری) همچنین از شهرک فجر، سیدآباد به مقصد پشت تپ و برعکس هم کرایه تاکسی با نرخ ۲۳ هزار تومان مصوب شده است.

او گفت: کرایه تاکسی مرکز ۱۳۳ نیز به ۲۳ هزار تومان رسیده است و همچنین کرایه تاکسی به کلیه تالارهای سطح شهر ۳۰ هزار تومان خواهد بود.

او در خصوص نرخ کرایه اتوبوس و مینی بوس‌های داخل محدوده شهری نیز یادآور شد: کرایه این وسایل نیز به هزار تومان افزایش یافته و اتوبوس‌های خانقاه و یوسفکند پنج تومان و اتوبوس دریاس و اگریقاش هم هشت هزار تومان شده است.

محمودی اضافه کرد: مرکز آنلاین ١٨٣٠ به به ازای هر دقیقه توقف ۹۰۰ تومان کرایه دریافت خواهد کرد، اما رانندگان این مرکز باید توجه داشته باشند تنها در صورت ارائه خدمات به صورت سیستمی مجاز به دریافت کرایه فوق هستند.

 

فرماندار ویژه مهاباد هم در این جلسه بر نظارت بر ناوگان حمل و نقل تاکید کرد و گفت: رانندگان بایستی نرخ های مصوب را در دید مسافران نصب و همچنین نسبت به داشتن کارتخوان جهت راحتی شهروندان اقدام کنند.

حسن عباسی افزود: کالاهای اساسی مورد نیاز مردم باید به فور در سطح شهر موجود باشد تا علاوه بر راحتی شهروندان موجبات کاهش قیمت کالاها فراهم شود.

او یادآور شد: نحوه فعالیت بر نانوایی نیاز به نظارت بیشتری داشته و آرد توقیفی و مازاد نانوایی های کمتر باید به سمت مناطق و نانوایی فعال هدایت شود.

در شهر ۱۶۸ هزار نفری مهاباد در مجموع ۵۰۵ دستگاه تاکسی گردشی، ۱۵۸ تاکسی خطی، ۹۰ دستگاه ون، ۹۱۵ تاکسی تلفنی، ۴۲ دستگاه اتوبوس، ۱۲ میدل باس و ۶ مینی بوس فعالیت دارد.

در ادامه این جلسه از تامین کالاهای اساسی نظیر گوشت مرغ و قرمز، آرد و نان  و سایر کالاهای مورد نیاز مردم با قیمت مناسب در حوزه های مختلف و همچنین  تشدید نظارت ها هم خبر داده شد.

در این نشست همچنین اعلام شد در قالب طرح عید تا عید هزار و 963 مورد بازرسی انجام گرفته که منجر به ثبت 365پرونده شده است.

همچنین از آغاز سال تاکنون یازده مورد کالای قاچاق به ارزش ریالی بیش از 15 میلیارد ریال کشف شده است.

 

نظر شما