شناسهٔ خبر: 66422978 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جشنواره ملی تدریس خلاق در دانشگاه کردستان آغاز شد

سنندج- ایرنا- چهارمین جشنواره ملی تدریس خلاق در آموزش عالی روز سه‌شنبه با محوریت "ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی" به مناسبت دهه سرآمدی آموزشی در دانشگاه کردستان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این جشنواره به مدت سه روز و با حضور سخنرانانی از دانشگاه‌های سراسر کشور به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه کردستان در آیین افتتاحیه این جشنواره گفت: توسعه فناوری نباید ما را از ارتباط رو در رو غافل کند بلکه باید از آن به عنوان ابزاری برای افزایش بهره وری بهره گرفت.

حامد قادرزاده ادامه داد: دانشگاه محل آموزش و انتقال یافته‌های آموزشی و مبانی نظری است و بدون آموزش فعال به هیچ عنوان نمی‌توان تابع زندگی را در حوزه علمی استمرار بخشید.

وی افزود: آموزش به ما کمک می کند تا بتوانیم پیوستگی جامع و مانع را در بین نسل‌ها برقرار کنیم و از شکاف علمی و رجعت به بیسوادی جلوگیری کنیم.

رئیس دانشگاه کردستان بیان کرد: دانشگاه‌ها امروزه برخلاف گذشته صرفا انتقال دهنده مطالب آموزشی نیستند و وظایف سنگین تری دارند و ما نیاز داریم به اینکه مسئله محور حرکت کنیم.

قادرزاده با اشاره به اینکه دانشجو ارزشمندترین سرمایه هر جامعه ای است، یادآور شد: توسعه فناوری نباید ما را از ارتباطات رودررو بویژه با دانشجویان غافل کند بلکه باید از آن به عنوان ابزاری برای افزایش بهره‌وری بهره گرفت.

وی تمام تلاش این جشنواره را تدوین برنامه مناسب آموزشی برای دانشجویان دانست و تاکید کرد: همه امکانات در دسترس را باید برای ایجاد شناخت بهتر و استفاده بهینه از منابع کمیاب در مقابل نیازهای نامحدود بشر بکار گرفت.

معاون آموزشی دانشگاه کردستان هم اظهار کرد: امروزە دانشگاه‌ها دربرگیرنده همه مسائل آموزشی، پژوهشی، کارآفرینی و مسئولیت‌هایی است که همه ابعاد زندگی ما را دربرمی‌گیرد.

امین صادقی به مسئولیت دانشگاه‌های نسل اول تا پنجم اشاره کرد و افزود: دانشگاه کردستان در راستای دانشگاه‌های نسل چهارم و مسئولیت اجتماعی گام برمی‌داشت که با شروع کرونا به دانشگاه‌های نسل اول بازگشت و صرفا آموزشی بود.

وی بیان کرد: بعد از کرونا، آموزش نیز مانند همه ابعاد زندگی تحت تاثیر این پاندمی قرار گرفت و مبتنی بر ابزارهایی نظیر هوش مصنوعی شد و تاثیر استفاده از این فناوری ممکن است دانشگاه‌ها را به نسل پنجم و ششم هم برساند.

معاون آموزشی دانشگاه کردستان ادامه داد: ما باید به فکر توانمندسازی اعضای هیات علمی برای آموزش مبتنی بر هوش مصنوعی باشیم و بر همین اساس مدیریت جدیدی در چارت اداری با عنوان مدیریت مرکز آموزش‌های نوین و آزاد ایجاد شده است.

صادقی تاکید کرد: امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم هوش مصنوعی را وارد برنامه آموزشی دانشگاه بکنیم و برای این هدف برنامه کلان داریم که نتایج آن را در سالهای آتی خواهیم دید.

نظر شما