شناسهٔ خبر: 66422492 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تلاش هدفمند معلمان در ترویج دانش و بینش، موجب اعتلای اندیشه‌ها می‌شود

همدان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و استاندار همدان با صدور پیامی به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم با اشاره به اینکه نام و جایگاه والای معلم در فرهنگ ما همواره با قداست و احترام، همراه است افزودند: تلاش هدفمند معلمان در ترویج دانش و بینش موجب اعتلای اندیشه‌ها می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در پیام مشترک روز سه شنبه آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی و علیرضا قاسمی فرزاد آمده است: هدف غایی تعلیم و تربیت اسلامی، قرب الی الله است و در کلام وحی همواره بر دو مفهوم تزکیه و تعلیم تاکید شده است.

این پیام مشترک می افزاید: هرجا کلمه تهذیب نفس آمده، بلادرنگ بحث علم نیز در کنار آن مطرح است، در نظام آموزشی جمهوری اسلامی نیز تزکیه و تعلیم هر ۲ مورد نظر است و در این مسیر معلمان نقش انبیا را بر عهده دارند که در جای جای کلام گهر بار حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز جایگاه رفیع، مقام و منزلت معلمان عزیز به خوبی مشهود است.

در ادامه این پیام آمده است: معلمان، قافله‌سالاران کاروان روشنگری‌اند که با مجاهدت خود، تمدن را معماری و نقش ایمان را بر لوح جان و ضمیر انسان‌ها حک می‌کنند.

این پیام می افزاید: بدون ‌تردید راز ماندگاری و عظمت معلمان در ذهن و قلب مردم همانا خلوص و صفای باطن آنهاست و قطعا جوشش چشمه‌سار زلال پویندگان راه سعادت و تکامل بشری حاصل مجاهدت‌های معلمان و مربیان فرهیخته‌ای است که امانت‌دار انسانند.

در ادامه این پیام آمده است: مقام معظم رهبری فرمودند: "من به شما فرهنگیان عزیز می گویم که مسأله فرهنگ و تعلیم و تربیت مسأله اول در نظام ماست" (مقام معظم رهبری).

نماینده ولی فقیه در استان و استاندار همدان با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد علامه شهید مرتضی مطهری، همچنین ارج نهادن به خدمات ارزشمند تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت، ابراز امیدواری کردند در سال "جهش تولید با مشارکت مردم" همراه با دولت مردمی آیت الله رئیسی شاهد رشد و شکوفایی فرزندان ایران اسلامی در تمامی عرصه ها با تلاش معلمان باشیم.

استان همدان ۳۴۰ هزار دانش آموز و ۲۲ هزار معلم و کادر آموزشی دارد.

نظر شما