شناسهٔ خبر: 66422396 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نماینده پارلمان اروپا سیاست دوگانه در قبال اسرائیل را محکوم کرد

مارک بوتنگا نماینده بلژیکی پارلمان اروپا استاندارد‌های دوگانه اتحادیه اروپا را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  مارک بوتنگا نماینده بلژیکی پارلمان اروپا استاندارد‌های دوگانه اتحادیه اروپا را محکوم کرد.
مارک بوتنگا در نشست پارلمان اروپا گفت: همکاران عزیز من علیه ایران تحریم می‌خواهید، زیرا ایران به طور واضح قوانین بین المللی را با واکنش به تخریب کنسولگری اش توسط اسرائیل نقض کرده است. اما چرا علیه اسرائیل تحریم نمی‌خواهید آن هم در حالی که اسرائیل سوریه، لبنان، بیمارستان‌های غزه، کنسولگری ایران حمله کرده است ، تحریم نمی‌کنید؟ حتی زمانی که موشک‌های اسرائیلی در عراق می‌افتد. شما بخشی از ارتش ایران را تروریست می‌نامید، اما آیا از تروریسم دولتی از سوی ارتش اسرائیل هم حرفی می‌زنید؟

<div id="video-display-embed-code_11061031"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4220677/11061031?width=600&height=350"></script></div>


شما جت‌های جنگنده اروپایی را برای حفاظت از پایگاه‌های اسرائیلی روانه کردید، اما طی شش ماه هیچ کودک فلسطینی شایسته حفاظت شما نبود. آیا یک پایگاه نظامی اسرائیلی برای شما ارزشمند‌تر از ۱۵ هزار کودک فلسطینی است؟
یا قوانین بین الملل باید برای همه به یک شکل اجرا شود یا ما در دنیایی فرو خواهیم رفت که قوانین قدرتمندان و آشوب در آن حاکم خواهد بود. سیاست یک بام و دو هوای شما با سرعت بی سابقه‌ای اعتبار اندکی را که هنوز برای اتحادیه اروپا در صحنه بین الملل باقی مانده از بین می‌برد. حقیقتا ما نمی‌توانیم این طور ادامه دهیم.

نظر شما