شناسهٔ خبر: 66422280 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

کلنگ زنی ۲۵۰۰ مسکن اقتصادی تا ۱۰ روز آینده/ مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست

باقرپور مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران با بیان اینکه مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست گفت: ساخت ۲هزار و۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در مرحله نقشه‌برداری است و تا ۱۰ روز آینده کلنگ زنی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خشایار باقرپور مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران با اشاره به اینکه ساخت ۲هزار و۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی شروع شد، گفت: ساخت ۲هزار و۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی از ۴۰ هزار واحد هدف‌گذاری شده در مرحله نقشه‌برداری است و تا ۱۰ روز آینده کلنگ زنی می‌شود.

او با بیان اینکه کارهای تحقیقاتی ساخت مسکن اقتصادی از دو سال گذشته آغاز شده است گفت: در ساخت این پروژه از تکنولوژی های نوین و هوشمندسازی استفاده کرده ایم و بازار هدف این پروژه مشخص و مصرف کننده نهایی است‌.

وی با اشاره به اینکه این طرح با مشارکت مردم و زیرساخت‌های قانونی در حال ساخت است، بیان کرد: طبق هدف گذاری انجام شده برای افراد و زوجهای جوان متراژ های کوچک هدف گذاری شده و برای خانواده های بزرگ و دارای فرزند متراژهای متوسط و بزرگ بین ۷۵ تا ۹۰ متردر نظر گرفته شده است .

باقرپور با بیان اینکه ارزان سازی را در کنار ارتقای کیفیت در دستور کار خود قرار داده ایم گفت: ساخت پروژه‌های مسکن اقتصادی در قالب یک شهرک هوشمند اقتصادی طراحی شده است به طوری که هزینه زمین در این پروژه ها صفر در نظر گرفته شده و با توجه به طراحی این شهرک که به صورت مجتمع اقامتی و تجاری است از طریق الحاقات زمین هزینه برای متقاضیان صفر شده است.

طراح مسکن اقتصادی اظهار کرد:این طرح در بخش تعاون و با مشارکت مردم ساخته می شود و متقاضی تنها قیمت تمام شده ساخت را می‌پردازد.

باقرپور بیان کرد: زمین برای این طرح تامین و نقشه‌برداری‌های آن رو به اتمام است و از ۴۰ هزار واحد مسکن اقتصادی که هدف‌گذاری شده بود، ساخت دو هزار و۵۰۰ واحد و عملیات خاکبرداری ۶۵۰ هزار متر مکعب تا دو هفته آینده آغاز می‌شود.

وی توضیح داد: کانال های تاسیساتی برای این پروژه پیش‌بینی کرده ایم و طبق توافقی که با اتحادیه تعاونی‌های دانش‌بنیان انجام شده از تمامی محصولات دانش‌بنیان داخلی در این طرح استفاده خواهد شد و استفاده از انرژی پاک و انرژی خورشیدی برای این پروژه پیش بینی کرده ایم.

او گفت: در مسکن اقتصادی سعی کرده ایم از تحریم ها دور باشیم و از تمامی امکانات و محصولات تولید داخل استفاده شده و به نوعی ارزبری از کشور نداشته باشیم.

طراح مسکن اقتصادی توضیح داد: در این طرح سوداگری را کنترل کرده و هر کد ملی تنها از یک واحد می تواند استفاده کند و برای جلوگیری از سوداگری در بازار اجاره در صورتی که فرد قصد اجاره و یا فروش واحد خود را داشته باشد باید از شیوه اجاره داری حرفه ای استفاده کند.

وی با بیان اینکه در این طرح قیمت زمین را حذف کردیم و قیمت واحدی که با تمامی امکانات به متقاضی تحویل داده می شود حدود متری ۳۰ میلیون تومان است گفت: متقاضی بعد از تحویل هیچ هزینه دیگری ندارد چرا که واحد با امکانات کامل تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست و این طرح در زیر ساخت های مردمی و زیر ساخت های قانونی در حال ساخت است، گفت: اخیرا طرح‌هایی از سوی برخی از دستگاه‌ها به اسم مسکن اقتصادی مطرح شده است که باید بگویم این طرح توسط اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران و در قالب مشارکت های مردمی و تعاونی ها ساخته می‌شود و کسی نباید این عنوان را به نام خود مصادره کند.

وی افزود: طبق هدف‌گذاری‌های انجام شده ساخت مسکن اقتصادی در قالب ۴۰ هزار واحد اجرایی خواهد شد.

نظر شما