شناسهٔ خبر: 66422089 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

داوری بخش‌های هنری بیست و هشتمین جشنواره قرآن وعترت

مسئول دبیرخانه اجرایی بیست و هشتمین جشنواره قرآن وعترت دانشگاههای علوم پزشکی کشور از آغاز داوری آثار دریافتی ازدانشگاههای علوم پزشکی کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا مشهد، مهدی کاظمی مسئول دبیرخانه اجرایی بیست و هشتمین جشنواره قرآن وعترت دانشگاههای علوم پزشکی کشور از آغاز داوری آثار دریافتی ازدانشگاههای علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: داوری آثار بخش هنری (آثار حجمی) شامل رشته‌های خوشنویسی، نقاشی، تذهیب، منبت و معرق‌کاری از تاریخ ۱ اردیبهشت ماه لغایت ۵ اردیبهشت ماه انجام پذیرفت.

کاظمی گفت: در این دوره، دبیرخانه جشنواره شاهد دریافت ۷۷۱ اثر فاخر بود که هر یک به نوبه خود نمایانگر عمق فرهنگی و دینی و هنری مجموعه دانشگاههای علوم پزشکی کشوراست. از این تعداد، در بخش خوشنویسی ۱۳۱ اثر، در بخش نقاشی ۱۵۳ اثر، معرق و منبت ۲۷ اثر، تذهیب ۲۵ اثر، فیلم مستند ۹ اثر، فیلم کوتاه ۱۶ اثر، عکاسی ۲۶۸ اثر، طراحی پوستر ۱۴۲ اثر، دریافت شده است.

این آثار که با دقت و ظرافت خاصی توسط داوران مورد بررسی قرار گرفته‌است، نشان‌دهنده تلاش و پشتکار هنرمندانی است که با عشق و علاقه، علاوه بر خدمات در حیطه درمان کشور به این هنر دست به قلم شده‌اند.

مسئول دبیرخانه اجرایی بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاههای علوم پزشکی کشور درباره نحوه انتخاب داوران بخش‌های غیر آوایی افزود: داوران در همه رشته‌ها استادانی هستند که از لحاظ تجربی و تخصصی در تراز اول کشوری قرار دارند و دارای تخصص، تجربه و سابقه داوری در جشنواره‌های مختلف کشوری هستند.

وی اضافه کرد: در نهایت نتایج داوری تا نیمه اردیبهشت ماه اعلام و در هر رشته سه نفردر هر گروه به عنوان افراد برگزیده در خردادماه ، تجلیل خواهند شد.

داوری بخش‌های هنری بیست و هشتمین جشنواره قرآن وعترت

نظر شما