شناسهٔ خبر: 66420985 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در یونان؛

نسخه صوتي کتاب «داستان‌هاي پارسي» منتشر شد

صاحب‌خبر -
نسخه صوتي کتاب «داستان‌هاي پارسي» منتشر شد
خبرگزاری آریا - نسخه صوتی کتاب «داستان‌های پارسی» با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان و با همکاری انتشارات تاکسیدفتیس و سامانه صدای کتاب (bookvoice) در یونان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری آریا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نسخه صوتی کتاب «داستان‌های پارسی» شامل 9 داستان اصیل و فولکلور ایرانی برای رده سنی 5 تا 11 سال است که با صدای پانایوتیس بویوریس، بازیگر نام آشنای یونانی، سبب آشنا شدن هرچه بیشتر کودکان و خردسالان یونانی با ادبیات داستانی ایرانی و نام ایران، تهیه و تدوین شده است.
نسخه صوتی کتاب داستان‌های پارسی در جولای 2020 (تیر 1399) توسط انتشارات تاکسیدفتیس به زبان یونانی منتشر و در شبکه توزیع قرار گرفت. این اثر که مقدمه‌ای به قلم استاد میخالیس مراکلیس، شخصیت نام آشنای حوزه داستانشناسی یونان را نیز در خود دارد، ضمن سادگی مفاهیم غنی فرهنگ و هنر ایرانی را به کودکان این کشور بیان می‌کند .
نسخه صوتی کتاب مذکور با صدا و روایت هنرپیشه نام آشنای یونانی پانایوتیس بویوریس، بازیگر سینما و تلویزیون یونان و از بازیگران خارجی سریال «سلمان فارسی» در سامانه شناخته شده کتاب‌های گویا در یونان منتشر و از ابتدای اردیبهشت 1403 در دسترس مخاطبان قرار گرفت.
نسخه صوتی این کتاب در یک ساعت و دو دقیقه تهیه و در استودیوی حرفه‌ای ضبط و تدوین شده است و علاقه‌مندان به فرهنگ و ادبیات ایران و کودکان و نوجوانان یونانی می‌توانند نسخه صوتی داستان‌های پارسی را بارگیری کرده و به این گنجینه ارزشمند ادبی دسترسی پیدا کنند و کودکانشان با ادبیات غنی ایرانی ـ اسلامی آشنا شوند .
شایان ذکر است، سامانه صدای کتاب (bookvoice) به عنوان معتبرترین مرجع کتاب‌های صوتی در یونان، با همکاری هنرمندان برجسته این کشور، همواره در تلاش است تا تجربه‌ای شنیدنی و لذت‌بخش را برای مخاطبان خود رقم زند. این سامانه دارای یک سایت رسمی و برنامه های کاربردی برای سیستم عامل اندروید و iOS است.
در حال حاضر، 31 انتشارات معتبر و فعال یونانی با این سامانه همکاری داشته و آثار برتر خود را در قالب کتاب صوتی در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌دهند. روایت کتاب‌های صوتی در سامانه صدای کتاب توسط شخصیت‌های برجسته و سرشناس یونانی از جمله بازیگران، مجریان و هنرمندان صورت می‌گیرد، به گونه‌ای که بیش از 185 هنرمند شناخته شده یونانی با این سامانه همکاری دارند .
کتاب صوتی داستان‌های پارسی از طریق لینک ذیل قابل دسترس علاقه‌مندان است:
https://bookvoice.gr/products/%CF%80%CE%B5%CF%81%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%BC%CF%8D%CE%B8%CE%B9%CE%B1
انتهای پیام/

نظر شما