شناسهٔ خبر: 66420781 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

جذب سه هزار و ۶۰۰ معلم در سال جاری

در سال تحصیلی آینده حدود سه هزار و ۶۰۰ معلم جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

صاحب‌خبر -

جذب سه هزار و ۶۰۰ معلم در سال جاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛  مدیرکل آموزش و پرورش استان امروز در نشست خبری به مناسبت روز معلم هر گونه توجه به آموزش و پرورش را سرمایه‌گذاری ویژه برای آینده بیان کرد و افزود: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده، اما هنوز کافی نیست.
محمدرضا ابراهیمی با اشاره به اینکه استان اصفهان حدود یک میلیون نفر دانش آموز دارد، افزود: رشد دانش آموزی در استان روند صعودی دارد و در اصفهان، کاشان، نجف‌آباد، خمینی‌شهر و شهرضا شاهد افزایش تعداد دانش آموز و در مناطق روستایی کاهش تعداد دانش آموز هستیم.


وی در ادامه با اشاره به مشکل کمبود معلم در استان در سال‌های اخیر گفت: در سال ۱۴۰۰در این استان ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو معلم و در سال ۱۴۰۱ حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر پذیرش داشتیم و در سال جاری سهمیه اصفهان برای استخدام ۳ هزار و ۸۶۰ نفر است که البته در برخی از مناطق کد رشته‌ها به حد نصاب نمی‌رسد و انتظار ما این است که در سال آینده سه هزار و ۶۰۰ جذب شوند.
وی با اشاره به اینکه ۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیر فرونشست زمین است گفت: بخش عمده‌ای از این مدارس با اقدامات فنی، مهندسی انجام شده در حال استفاده است و ۴۲ مدرسه از روند آموزشی خارج شده است.
ابراهیمی ادامه داد: ناحیه ۵ آموزش و پرورش اصفهان در خانه اصفهان، ناحیه چهار آموزش و پرورش و برخوار بیشترین مدارس آسیب دیده از فرونشست را دارند.


مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح سپاس گفت: این طرح برای تجلیل از زحمات معلمان از سال گذشته اجرا شده و هدف از برگزاری این طرح تغییر نگرش مردم و دانش آموزان به مسئله آموزش و پرورش است.
همچنین آقای ابراهیمی به خبر‌های خوبی در حیطه آموزش کودکان اوتیسم اشاره کرد و از ایجاد فضای آموزشی برای پایه دهم مربوط به دانش آموزان اوتیسم با نیاز ویژه خبر داد و گفت: قرار است امسال طی جلساتی یک مدرسه ویژه این دانش آموزان در پایه دبیرستان راه‌اندازی و امکان تحصیل دانش‌آموزان در مقطع دبیرستان با نیاز ویژه فراهم شود.

نظر شما