شناسهٔ خبر: 66420462 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد

شاهرود - ایرنا - رییس شبکه دامپزشکی میامی از تزریق بیش از ۸۰۰ هزار دز انواع واکسن دامی طی سال ۱۴۰۲ در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

غلامرضا همتیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد واکسیناسیون دام به طور رایگان برای دامداران سطح شهرستان به ویژه مناطق محروم انجام شد.

وی با اشاره به اینکه سم‌پاشی آغل دام‌ها یک‌بار به طور گسترده در شهرستان اجرا شد، ابراز کرد: در برخی مناطق محروم از جمله منطقه فرومد و همچنین روستاهای حق‌الخواجه، کرنگ و کمردار در بخش کالپوش تا سه مرحله عملیات سم‌پاشی انجام شد.

اجرای ۲۰ دوره اردوی جهادی خدمت‌رسانی

وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۱۷۶ بازدید نظارتی طی سال گذشته توسط کارشناسان این اداره انجام شد، اظهار کرد: ۲۰ دوره اردوی جهادی خدمت‌رسانی به مناطق محروم شهرستان میامی طی این بازه زمانی برگزار شد.

رییس شبکه دامپزشکی میامی ادامه داد: یک‌هزار و ۶۰ مجوز حمل دام و طیور برای دامداران این شهرستان طی سال ۱۴۰۲ صادر شد.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد از ابتلای دام به تب کریمه کنگو در میامی گزارش نشد، اظهار کرد: طی سال گذشته هشت مورد ابتلای دام به تب مالت گزارش شد که از این تعداد چهار مورد مزمن و از سال‌های قبل بود.

وی با اشاره به اینکه ۲ داروخانه دامپزشکی در شهرستان میامی فعال است، ادامه داد: ۲ درمانگاه دامپزشکی(کلینیک) و یک مرکز مایه‌کوبی در این شهرستان به دامداران خدمات ارایه می‌دهند.

وی ابراز کرد: ۱۸۰ هزار دام سبک و ۹ هزار دام سنگین در این شهرستان وجود دارد.

رییس شبکه دامپزشکی میامی با بیان اینکه هفت واحد طیور صنعتی در میامی فعالیت دارند، افزود: ظرفیت جوجه‌ریزی در این واحدها طی هر دوره ۶۰ روزه بیش از ۱۱۰ هزار قطعه جوجه است.

به گزارش ایرنا شهرستان میامی با جمعیت ۴۰ هزار نفری در شرق استان سمنان قرار دارد، این شهرستان دارای ۵۱ روستا و ۲ بخش مرکزی و کالپوش است و جزو شهرستان‌های کم‌برخوردار کشور محسوب می‌شود.

نظر شما