شناسهٔ خبر: 66420279 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ادامه حمایت‌ها از خیزش دانشجویان در جهان

دانشجویان شریف پای کار آزادی‌خواهان جهان آمدند +فیلم

تجمع دانشگاهیان دانشگاه صنعتی شریف در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین ظهر امروز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

ادامه حمایت دانشجویان ایرانی از خیزش دانشجویان در جهان/ دانشجویان شریف تجمع کردند+ عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تحصن و اعتراض دانشگاهیان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت‌های آمریکا از این نسل‌کشی از دانشگاه‌های آمریکا آغاز شد و این خیزش به دانشگاه‌های سراسر دنیا گسترش یافته و ادامه دارد.

تظاهرات گسترده دانشجویان علیه تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد، در مدت کوتاهی به چهل دانشگاه دیگر در آمریکا و سایر کشور‌ها از جمله فرانسه، کانادا و استرالیا نیز سرایت کرده است. علاوه بر این، مردم برخی از کشور‌های جهان همچون اسپانیا، ژاپن، یونان و آلمان با گذشت ۲۰۵ روز از این جنایت‌ها، در حمایت از فلسطین دست به اعتراض زدند؛ اعتراضاتی که احتمال بازداشت و دستگیری نتانیاهو به‌عنوان جنایتکار جنگی از سوی سازمان ملل را تقویت کرد.

 
شرافت بدون مروز
ظهر امروز نیز در ادامه این تجمعات اعتراضی در حمایت از خیزش دانشجویان جهان، دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه شریف تجمع کردند وضمن حمایت از خیزش دانشجویان جهان و ادامه این اعتراضات، نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2263565" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1143574/2263565?width=400&height=300"></script></div>

دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها کشورمان نیز در حمایت از این خیزش جهانی برای محکومیت رژیم صهیونیستی تجمعات اعتراضی برگزار کرده و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2263564" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1143574/2263564?width=400&height=300"></script></div>
 
دانشجویان دانشگاه شریف در این تجمع اعلام کردند که تا آخرین لحظه از آزادی‌خواهان جهان حمایت می‌کنند.
 
در بخشی از متن بیانیۀ قرائت شده این تجمع آمده است: اتفاقات اخیر در دانشگاه‌های هاروارد، ام آی تی، کلمبیا و دیگر دانشگاه‌ها و کالج‌های آمریکا در عین خطر سرکوب و دستگیری باری دیگر نشان داد حمایت از مظلوم و ایستادن در مقابل رژیم جنایتکار به نژاد، مذهب یا ایدئولوژی سیاسی خاصی محدود نمی‌شود و یک مسئله‌ی انسانی است.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
از خانواده بزرگ دانشگاه صنعتی شریف به دانشجویان آزاده و آزادی خواه دانشگاه‌های آمریکا

اتفاقات تلخ غزه هر وجدان بیداری را آزار می‌دهد. شنیده شدن صدای عدالت‌طلبی برای مردم غزه از دانشگاه‌های بزرگترین حامی جنایتکاران غزه مایه‌ی دلگرمی مردم غزه شد. این دلگرمی و مانع تراشی برای ادامه‌ی نسل‌کشی توسط شما انجام میشود. اقدام پلیس آمریکا در سرکوب و دستگیری شما دانشجویان فقط برای حمایت از مردم مظلوم غزه غیر قابل قبول و ناقض آزادی بیان است. ما برای شما نگرانیم و به شما افتخار می‌کنیم.

نگرانی بابت نسل‌کشی اسرائیلی در غزه دغدغه‌ی مشترک ما و شماست. در حالی که شما هزاران کیلومتر دورتر از منطقه‌ی جنوب غرب آسیا و بی اطلاع از تروریسم دولتی و غیر دولتی و تحریم و ناامنی و استعمار غربی، این پدیده‌ها را فقط از طریق رسانه‌ها دیده‌اید و قلبتان به درد آمده که بسیار باارزش است ما نیز خود دهه‌هاست که با همین پدیده‌ها درگیریم. احمدی روشن‌ها و جمعی دیگر از دانشمندان بلند‌پایه‌ی کشورمان که دانشجوی دانشگاه ما بودند توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

دانشگاه و دانشجویان ما سالهاست که با تحریم علمی آمریکا دست و پنجه نرم می‌کنند. کشور ما سابقه‌ای طولانی در مقابله با استکبار جهانی دارد. ما هشت سال درگیر جنگی تحمیلی با رژیم متجاوز صدام حسین بودیم که توسط کشور‌هایی مانند آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان به روش‌های مختلف حمایت می‌شد.

دانشجویانی که صدای ازادی خواهی آن‌ها بنیان استکبار جهانی را به لرزه در آورده! ما این نامه را در حالی برای شما مینویسیم که شمار شهدای نسل کشی فلسطین از ۳۴۰۰۰ نفر گذشته است.
رژیم کودک کش صهیونیستی بار دیگر اصالت حقیقی خود را به رخ جهانیان کشید. این رژیم در ۷۰ سال گذشته ثابت کرده است بیش از هرچیزی از مرگ میترسد و امروز که بیش از هر زمانی به نابودی نزدیک شده است راه دیگری جز نسل کشی قتل عام و مبارزه با زنان و کودکان پیش روی خود ندیده است نکته مهم این است که این جنایات از ۷ اکتبر شروع نشده بلکه ۷۶ سال است که فلسطینی‌ها در معرض اشغال و استعمار و مرگ و سرکوب قرار دارند.

دولت آمریکا در این جنایات سهیم است. دولت آمریکا انواع کمک‌های مالی و نظامی را به سوی رژیم اشغالگر روانه می‌کند. دولت آمریکا تروریسم را وارونه جلوه می‌دهد. به گونه‌ای که مردم مظلوم، اما مقتدر فلسطین را تروریست می‌نامد و اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی را توجیه می‌کند. قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه اسرائیل را وتو میکند و حرکات آزادی خواهانه علیه اسرائیل را در تمام دنیا حتی در دانشگاه‌های خودش سرکوب میکند. امروز فریاد ازادی خواهی شما بیش از هر زمان دیگری نوید بخش بیداری جهانیان علیه استکبار جهانی ست؛ و شما پیام آور ازادی خواهی و انسانیت در زمانه‌ای هستیذ که حق‌طلبی و صداقت در میان سیاستمداران مرده است.

تاریخ غرب پر از اتفاقات غم انگیزی مانند برده داری و نژادپرستی و استعمار است، ولی هیچکدام از این اتفاقات در زمانه‌ی خود توسط وجدان عمومی غربی‌ها نکوهش نشده. دلیل این اتفاق چیست؟ امروز یکی از آن اتفاقات تلخ تاریخی درحال وقوع است و با اینکه فریاد ازادی خواهی شما گوش جهانیان را پر کرده رسانه‌های جریان اصلی درحال ایجاد هراس از شما و برچسب زنی به شما هستند آن‌ها شما را حامی تروریست، حامی هیتلر، ضد قوم سامی، نژادپرست و... معرفی می‌کنند. تاسف بار است که در زمان وقوع این فجایع تاریخی دولت مردان غربی آن را نکوهش نکرده و از حامیان اصلی تروریست به شمار میروند.

ما و تمام ازادی خواهان جهان در کنار شما ایستاده و به شما امیدواریم. شمایی که اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده اید. ما معتقدیم تنها نیرویی که در غرب می‌تواند منجر به توقف سیاست‌های استعماری شود حق‌طلبی شماست. در زمانه‌ای که جهان متخیر از سکوت کشور‌های عربی ست فعالیت‌های ضد نسل‌کشی و ضد استعماری شما علیه رژیم اشغالگر اسرائیل امید بخش بوده و نوید بخش نظم نوین جهانی ست. نور حق طلبی که اکنون در قلب شما شعله ور شده. زبان مشترک ماست که نوید بخش صلح و آزادی در دنیای فرداست.

یُرِیدُونَ أَنْ یُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ یَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ

نظر شما