شناسهٔ خبر: 66419102 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون وزیر صمت:

ایران می‌تواند در کوبا شکر تولید کند

معاون وزیر صمت: معاون وزیر صمت از همکاری ایران و کوبا برای تولید شکر در کوبا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در صبح امروز در همایش تجاری ایران و کوبا گفت: در آینده نزدیک مطالعاتی در اختیار فعالان اقتصادی قرار خواهد گرفت که نسبت به فعالیت در کوبا شناخت پیدا می‌کنند.

وی در ادامه به اقدام ایران برای تولید شکر در کوبا پرداخت و گفت:  بیش از ۱۶۰ کارخانه شکر در کوبا قرار دارد که با توجه به اینکه ایران واردکننده شکر است می‌تواند در بازسازی کارخانه‌های نیشکر و تولید شکر در این کشور فعالیت داشته باشد، در همین راستا مقامات کوبایی با انجمن های کود و سم در ایران ارتباطات خوبی داشته اند.

مقیمی تصریح کرد: البته مراودات مالی را شفاف سازی خواهیم کرد تا سرمایه گذاری ها شکل بگیرد.

معاون وزیر صمت گفت: این اتفاق نشان می‌دهند همکاری اقتصادی ما با کوبا شروع شده همچنین کمیسیون مشترک میان ایران و کوبا اوایل خرداد آغاز به کار می کند.

وی خاطرنشان کرد: ای آن در نمایشگاه هاوانا که در نوامبر برگزار می شود نیز حضور خواهد داشت. کوبا از معافیت های مالیاتی خوبی برخوردار است که می تواند پل ارتباطی ایران به کشورهای منطقه باشد.

وی خبر داد: بانک توسعه تعاون در ایران ارتباطات مالی با کوبا برقرار کرده است و صندوق ضمانت صادرات در فرآیند مالی همکاری دارد. علاوه بر اینها شرکت ها و نهادهای دیگر برای حضور اقتصادی در کوبا بسیج شده اند.

مقیمی در نهایت گفت: موضوع تعمیرات هواپیما هم در جلسه وزیر صمت با وزیر حمل و نقل کوبا مطرح شده است.

انتهای پیام/

نظر شما