شناسهٔ خبر: 66419048 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر:

دشمنان به دنبال تعطیل شدن واحدهای تولیدی‌اند

مریم نوری

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به اجرای طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر در این صندوق، گفت: بیش از دو میلیون نفر واجد شرایط بهره‌مندی از این طرح در کشورند.

صاحب‌خبر -

بیت‌الله برقراری امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) در یادواره شهدای کارگری استان زنجان، اظهار کرد: قبل از دولت سیزدهم این صندوق در طول ۲۶ سال، یک میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه‌شده داشت، در دو سال گذشته بیش از یک میلیون و ۱۵ هزار نفر عضو جدید به صندوق جذب شده‌اند و این روند ادامه دارد.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز کارگر، این قشر را بازوی توانمند برای توسعه کشور دانست و افزود: کارگران مهمترین رکن توسعه کشورند و برای جهش تولید و تحقق شعار سال باید از این قشر کمک گرفت. بدخواهان و دشمنان انقلاب و نظام دنبال تعطیل شدن واحدهای تولیدی هستند، ولی کارگران همواره پای کار بوده و در راستای منافع کشور گام برداشته‌اند.

او بر ضرورت توجه به نیازها و مسائل کارگران تاکید کرد و گفت: در اسلام به موضوع کار و کارگری اهمیت فراوانی داده شده است. در برخی مکاتب و جوامع به کارگران به‌صورت ابزاری نگاه می‌شود، ولی در اسلام چنین نگاهی وجود ندارد.

در ادامه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: سهم زنجان با داشتن ۱.۳ درصد جمعیت کشور از تولید ناخالص داخلی کشور، کمتر از یک درصد بود، ولی در فعالیت دولت سیزدهم این رقم روند رو به رشدی پیدا کرد و در حال رسیدن به بالای یک درصد است.  

طیب جعفری به رتبه نخست زنجان در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی در کشور اشاره کرد و افزود: از جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان، ۸۳۰ هزار نفر از جمعیت در سن کارند و نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصول گذشته به‌طور میانگین بالاتر از ۵۰ درصد بوده است.

وی ادامه داد: اقتصاد استان پاسخگوی مشارکت اقتصادی افراد جویای کار است و متناسب با رشد اقتصادی استان، شمار بیمه‌شدگان اجباری در زنجان از ۱۱۲ هزار نفر به مرز ۱۳۴ هزار نفر رسیده است.

در ادامه این مراسم از خانواده شهدای کارگری و کارگران نمونه در بخش‌های مختلف قدردانی شد.

انتهای پیام

نظر شما