شناسهٔ خبر: 66418815 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سالانه ۹ هزار نفر به تعداد دانش آموزان البرز اضافه می شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: سالانه ۸ تا ۹ هزار نفر به تعداد دانش آموزان ااستان اضافه می شود. مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: سالانه ۸ تا ۹ هزار نفر به تعداد دانش آموزان ااستان اضافه می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، علی حجرگشت ظهر ا روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت معلم شهید مرتضی مطهری و هفته معلم در اداره کل آموزش و پرورش استلن البرز برگزار شد، اظهار کرد: سالانه ۸ تا ۹ هزار نفر به تعداد دانش آموزان استان اضافه می شود و بیشترین تراکم دانش آموزی در کمالشهر، شهر جدید مِهستان(هشتگرد)، فردیس وجود دارد، براین اساس برای رفع این مشکل باید ۳۰۰ مدرسه جدید در استان ساخته شود.

وی افزود: با کمبود زمین مناسب برای ساخت مدرسه در کرج و فردیس مواجه هستیم حدود ۱۰ هزار کلاس درس در استان نیاز است تا مدارس ما یک نوبته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه دستگاه های ملی که زمین مناسب دارند آموزش و پرورش را در این زمینه کمک کنند، گفت: در بحث فضای ورزشی ۵۰ زمین ورزشی در مدارس استان وجود دارد و ۲۰ زمین ورزشی دیگر تا پایان سال اضافه می شود.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تا کنون توزیع شیر در مدارس ابتدایی آغاز شده، خاطرنشان کرد: برای ۴۰ هزار دانش آموزان مقطع ابتدایی هفته ای دو بار شیر توزیع می شود و این روند تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

حجرگشت با تاکید بر اینکه سنجش نوآموزان ابتدایی باید انجام شود، بیان کرد: هر ساله در فصل تابستان سنجش دانش آموزان انجام‌می شد، اما امسال تا پایان اردیبهشت انجام می شود و ۸۲ درصد سنجش دانش آموزان در استان انجام دادند.

وی افزود: سال تحصیلی گذشته دانش آموزان البرزی ۳۵ مدال المپیاد به دست آوردند و ۱۲ دانش آموز به  جشنواره خوارزمی راه یافتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: طبق مصوبه شورای عالی معدل دانش آموز در پذیرش دانشگاه ها تاثیر دارد و امسال ۵۰ درصد معدل و ۵۰ درصد کنکور نقش دارد و سال بعد ۶۰ درصد معدل و ۴۰ درصد کنکور در نظرگرفته می شود و براین اساس نمرات امتحانات نهایی مهم است.

وی افزود: امتحان نهایی مقاطع ۱۰،۱۱، ۱۲ برای دانش آموز به عنوان سهم معدل دانش آموز برای دانشگاه محسوب می شود.

حجرگشت با بیان اینکه از اوایل اردیبهشت ثبت نام کتاب های درسی آغاز شده است، گفت: دانش آموزان اول ابتدایی به محض ثبت نام در کلاس اول می توانند ثبت نام‌ کتاب های درسی را انجام دهند. رتبه ۵ کشوری در ثبت نام‌کتاب های درسی را داریم و دانش آموزان برای ثبت سفارش کتاب درسی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه شهریه دانش آموزان مدارس غیر دولتی و سمپاد بر طبق قانون مدارس انجام می شود، گفت: مدارس عادی دولتی حق دریافت شهریه را ندارند، اگر اولیا خودشان تمایل داشتند می توانند مبلغ مورد نظر خودشان را به مدرسه اهدا نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: جذب معلم به صورت متمرکز انجام می شود و آمار پذیرفته شدگان از طریق سازمان سنجش اعلام می شود و بعد از  قبولی معلمان، مراحل ارزیابی و گزینش معلمان، توسط آموزش و پرورش انجام می شود.

انتهای پیام/

خبرنگار؛ مریم ابوئی مهریزی

نظر شما