شناسهٔ خبر: 66418273 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تعداد خانه های هلال در سطح کشور به ۸۰۰۰ واحد افزایش یافت

بوشهر_ ایرنا_ مدیرکل دفتر توسعه خانه های هلال جمعیت هلال احمر کشور گفت: تعداد خانه های هلال در سطح کشور با وجود سیاست های سازمان بر ۲ اصل توسعه کمی و کیفی به هشت هزار واحد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عبای احدپور روز سه شنبه در نشست با مدیران کل استانداری بوشهر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در راستای مشارکت های مردمی اظهار کرد: نقش محوری این مکان ها استفاده از ظرفیت های موجود در همان مناطق است که در استان بوشهر شاهد این ظرفیت عالی هستیم.

وی افزود: برنامه پاسخگویی و هدف گذاری مناسب به منظور استفاده در زمان بحران مورد توجه است.

آموزش رکن اصلی خانه هلال

احدپور با بیان نقش موثر آموزش محور بودن خانه های هلال عنوان کرد: توسعه توان امدادی و آموزشی خانه های هلال در سطح کشور به نوعی برنامه ریزی بلند مدت به شمار می آید.

مدیرکل دفتر توسعه خانه های هلال جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: امروز شاهد آن هستیم که مردم در زمان حضور حوادث پیشتاز هستند اما این توان و انسان‌دوستی مردم نیاز به آموزش و مهارت آموزی امدادی است.

وی بیان کرد: امروزه اثرگذاری و تاثیرات آموزش مدون در خانه های هلال شاهد هستیم.

احدپور ادامه داد: وقتی حادثه ای در این مناطق رخ می دهد همین افراد به عنوان گروه های امدادی پیشتاز و به عنوان ارزیابان اولیه در پاسخ اضطراری به این حوادث حضور پیدا می کنند که این مهم در سطح کلان و بحران های بزرگ تر نیز موثر خواهد بود.

وی ضمن قدردانی از تعاملات دستگاه ها با جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: آنچه اینجا شاهد هستیم قابل تقدیر است و با توجه به پتانسیل این استان شاهد درخشش های بیشتری خواهیم بود.

نظر شما