شناسهٔ خبر: 66418220 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

آب سد سفیدرود از نیمه اردیبهشت رها سازی خواهد شد

وحید خرّمی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان در گفتگویی گفت: آب سد سفیدرود از نیمه اردیبهشت ماه جاری و از طریق کانال راست و چپ سنگر به سمت شالیزار‌های استان روانه خواهد شد. وحید خرّمی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان در گفتگویی گفت: آب سد سفیدرود از نیمه اردیبهشت ماه جاری و از طریق کانال راست و چپ سنگر به سمت شالیزار‌های استان روانه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ خرمی با بیان به اینکه هم اکنون ۵۰ دستگاه از ماشین آلات سنگین آب گیلان در سراسر استان در حال خدمت رسانی هستند، افزود: امروز ذخیره سد سفیدرود ۶۸۰ میلیون متر مکعب است که به نسبت سال قبل ۲۰ میلیون متر مکعب کاهش و نسبت به نرمال کاهش بسیار بیشتری را نشان می‌دهد.

مدیرعامل آب گیلان با بیان اینکه رهاسازی آب امسال، زودتر از سال قبل و در صبح شانزدهم اردیبهشت انجام خواهد شد، اعلام کرد: به دلیل کمبود آب و به جهت مدیریت مصرف و کاهش احتمال روبرو شدن با تنش‌های آبی مشکل آفرین از نیمه‌های خرداد به بعد، امکان رهاسازی پیش از این موعد و غیر منطبق بر تقویم زراعی اعلامی جهاد و کشاورزی وجود ندارد.

 رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان در پایان نیز گفت: از کشاورزان محترم درخواست می کنم به تقویم زراعی توجه داشته باشند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم با وجود کم آبی به لطف خدا و در سایه برنامه ریزی، مدیریت و همکاری کشاورزان شاهد رشد تولید باشیم.

گفتنی است، از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار‌های گیلان، ۱۷۲ هزار هکتار معادل ۷۲ درصد شالیزار‌های گیلان آبخور سد سفیدرود هستند.
انتهای پیام/

نظر شما