شناسهٔ خبر: 66417553 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کلانشهر مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است

مشهد- ایرنا- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: این کلانشهر با ۴۶ درصد کمبود آب در تابستان پیش روی با ادامه روند خشکسالی مواجه است.

صاحب‌خبر -

حسین اسماعیلیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون بخش قابل توجهی از آب مشهد از طریق منابع سطحی و چهار سد دوستی، ارداک، طرق و کارده تامین می شود.

وی اضافه کرد: نیاز آبی شهر مشهد در تابستان پیش رو که ماه های محرم و صفر و وقوع سفرهای متعدد به مقصد دومین کلانشهر کشور را در پی دارد، حدود ۱۳ هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه پیش بینی شده است، چنانچه ذخیره آب سدها نیز به صفر برسد، حدود هفت هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه از منابع فعلی قابل استحصال خواهد بود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: این میزان کمبود آب را تا حدی باید از طریق اجرای پروژه های آب رسانی و بخش دیگر را از طریق مدیریت مصرف تامین کنیم.

به گفته وی، همراهی و مشارکت مردم در مدیریت مصرف بهینه آب بسیار مهم، قابل اتکا و تاثیرگذار است.

اسماعیلیان گفت: به زودی وارد دوره طولانی سفرها در اواخر بهار و همچنین فصل تابستان به مشهد خواهیم شد، حتی اگر بارندگی های خوبی را در ادامه این سال آبی شاهد باشیم باز هم اوضاع به نحوی نیست که موجب جبران ۴۳ ماه خشکسالی شود و در چنین شرایطی یکی از موضوعات مهم و البته بر اساس شعار سال، مشارکت مردم در بحث مدیریت مصرف است.

هم اکنون فقط ۶ درصد از حجم ذخیره سدهای تامین کننده آب مشهد دارای آب است که حدود ۱۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دارد.

به گزارش ایرنا، ٩٨ درصد پهنه شهرستان مشهد در وضعیت خشکسالی شدید و ۶٠ درصد از این مساحت در وضعیت خشکسالی بسیار شدید است.

نظر شما