شناسهٔ خبر: 66417423 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی تاکید کرد:

نقش مهم روانشناسان در امور جوانان

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی بر نقش با اهمیت روانشناسان در بحث جوانان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سجاد بیرامی در مراسم بزرگداشت روز روانشناس و مشاور و تجلیل از مراکز مشاوره ازدواج و خانواده ، تحت پوشش اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی، ضمن تبریک روز روانشناس با اشاره به نقش و جایگاه اساتید علم روانشناسی در کنار جامعه ورزش و جوانان اظهار کرد: امروزه در دو حوزه مهم و با اهمیت ورزش و جوانان در بحث سلامت جسمی و روانی جامعه سروکار داریم بطوریکه ورزش، پویایی، فعالیت چابکی انرژی افزایی و امیدآفرینی و در کل سلامت جسمی جامعه و همچنین در بحث سلامت روانی جامعه تاثیر مهمی دارد.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد جامعه با ورزش سروکار دارد و ورزش و جوانان استان آذربایجان‌غربی در سال گذشته و در حوزه‌های مختلف برنامه‌های متنوعی را برگزار کرد بطوریکه فقط در بحث توسعه ورزش همگانی به عنوان حوزه ای که برای مراقبت از سلامت روان جامعه فعالیت دارد ، موفق به کسب رتبه برتر کشور شدیم و مشارکت بیش از یک میلیون نفر را در برنامه‌های سال گذشته به همراه داشتیم.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی با اشاره به تغییر ذائقه امروز و سبک زندگی ماشینی اظهار کرد: این اتفاق سبب ایجاد چالش بزرگی شده بطوریکه ۷۹ درصد جامعه با فقر حرکتی مواجه است و یکجا نشینی و عادت به سبک ماشینی مشکلات بزرگی ایجاد کرده و در این خصوص بهره گیری از موضوعات روانشناختی می‌تواند برای تغییر این سبک ، مفید و قابل توجه باشد.

بیرامی به بحث تاثیر ورزش قهرمانی در جامعه نیز گفت: ورزش جدا از رفتار نیست و ورزش قهرمانی و مدال آوری تاثیرات مستقیم در سطح روان جامعه دارد بطوریکه در سال گذشته با برگزاری چندین رقابت مختلف شاهد ایجاد فضایی با شور و نشاط اجتماعی در جامعه بودیم.

وی افزود: جوانان بخش دیگری از فعالیت‌های ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی بوده و با توجه به طیف عظیم جمعیتی این قشر و اینکه امروز شاهد دغدغه‌مندی مسئولین و تصمیم گیری در خصوص مسائل مربوط به جمعیت و ازدواج در بیشتر جلسات در الویت اول کشور قرار دارد، نقش روانشناسان در این خصوص بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی نقش مسئولیت اجتماعی روانشناسان را برای این منظور مهم توصیف و اظهار کرد: اهمیت فرزندآوری و ازدواج از موضوعاتی است که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

تسبیح سازان رئیس اسبق سازمان نظام روانشناسی استان در مراسم اظهار کرد: قبلا ۸۰ عضو در نظام روانشناختی داشتیم و امروز این تعداد به بیش از یک هزار و ۷۰۰ عضو رسیده است و با فعالیت بیش از ۱۵۰ مرکز روانشناسی فعالیت قابل توجهی در این حوزه برقرار است.

وی با تمجید از همکاری‌های متقابل ورزش و جوانان و نظام روانشناسی بر لزوم همکاری‌های بیشتر تاکید کرد و افزود: با توجه به اهمیت فعالیت‌ها، درخواست داریم برای مقابله با سوءاستفاده‌ها، فعالیت مراکز غیرمجاز به بازرسی سازمان نظام روانشناسی اعلام شود.

سلیمانی رئیس جدید سازمان نظام روانشناسی استان نیز با اشاره به ارائه خدمات با بهترین شرایط به جامعه توسط تلاشگران حوزه روانشناسی اظهار کرد: ارتباط روانشناسی ، ورزش و جوانان تنگاتنگ بوده و باید از ورزش و جوانان بابت ایجاد پیوند قدردانی کنیم.

وی افزود: مقابله با آسیب های اجتماعی و مشکلات می‌تواند با این ارتباطات و هم‌افزایی‌ها ممکن شود.
وی در پایان خواستار همگرایی گسترده در بحث آموزش و نظارت گسترده و همچنین برگزاری همایش‌های علمی شد.

در پایان این مراسم از مراکز مشاوره ازدواج و خانواده با اهدای لوح تجلیل بعمل آمد ‌.

شایان ذکر است تعداد مراکز مشاوره ازدواج و خانواده در سطح استان ۳۰ مرکز می باشد که فقط سال گذشته ۱۰ مرکز افتتاح شد و در سه شهرستان چایپاره ، تکاب و شاهین‌دژ برای اولین بار مرکز مشاوره افتتاح شد .
همچنین سال گذشته تعداد ۲۵۰۷ نفر طی ۴۴۱۱ جلسه خدمات مشاوره رایگان دریافت کرده اند .

نظر شما