شناسهٔ خبر: 66417273 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

در نظرات شورایی‌ها درباره گزارش عمرانی شهرداری تهران مطرح شد؛

تقدیر از تلاش‌های معاونت فنی و عمرانی/ تمام اقدامات عمرانی باید به معاونت فنی و عمرانی واگذار شود

اعضای شورای شهر تهران پس از استماع سخنان معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نقطه‌نظرات‌شان را بیان کردند.

صاحب‌خبر -

سید احمد علوی، رئیس کمیته گردشگری شورا با بیان اینکه بزرگراه یادگار امام، شمال غرب تهران را به جنوب غرب متصل خواهد کرد، گفت: ما در سال قبل پس از سالها توانستیم فاز اول بزرگراه شهید بروجردی را افتتاح کنیم و اتفاق بزرگی بود و امروز 3.7 کیلومتر از این بزرگراه زیر بار رفته است.

حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه بزرگراه شهید بروجردی، یادگار امام و شهید شوشتری پروژه هایی برای تمام مردم هستند، اظهار کرد: ورود معاونت فنی و عمرانی به دیگر حوزه ها از جمله ساخت درمانگاه و حوزه علمیه و مواردی از این قبیل باعث می شود از وظیفه اصلی خود که توسعه زیرساخت هاست، باز بماند.

وی ضمن تقدیر از عوامل سریال نون خ با بیان اینکه در این سریال در یک پروژه در روستایی کوچک روز شمار نصب شده است، تصریح کرد: چون تلاش هایی که صورت می گیرد اطلاع رسانی نمی شود، باید تا پایان آن منتظر باشیم. باید به مردم در خصوص طرح ها اطلاع رسانی شود.

تقدیر از تلاش های معاونت فنی و عمرانی

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا ضمن تقدیر از تلاش های معاونت فنی و عمرانی، گفت: تمام پروژه ها فعال است و از این جهت جای تقدیر دارد.  هرچند در مورد برخی موضوعات از جمله توزیع آسفالت و نگهداشت معابر فرصتی وجود نداشت که آمار ارائه شود.

وی با بیان اینکه ما یک مرجع تخصصی تحت عنوان مععاونت فنی و عمرانی برای ساخت و ساز داریم، یادآور شد: مجموعه های متعددی نسبت به ساخت و ساز اقدام کردند که با توجه به اینکه تخصصی ندارند، هزینه تراشی می کنند و از لحاظ کیفیت نیز مشکل ایجاد می شود. اگر نیاز است مصوبه ای داشته باشیم که بخش های مختلف نسبت به ساخت و ساز اقدام نکنند و تقاضا می کنیم این موضوع به طور جدی دنبال شود.

تشکری هاشمی همچنین تصریح کرد: در مصوبات شورا در مورد اجرای تقاطع هایی غیرهمسطح قید کردیم که این طرح ها به لحاظ ضرورت اجرای طرح ها به تصویب و تأیید معاونت حمل و نقل و ترافیک رسیده باشد. ممکن است برخی طرح ها از لحاظ ترافیکی ضرورتی نداشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه ما از روز اول درخواست کردیم که روزشمار برای پروژه ها نصب شود، گفت: شهردار اعلام کرد که روزشمار نصب نمی شود و ماه شمار نصب خواهد شد اما این اقدام انجام نشده و درخواست داریم این سنت احیا شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه 150 کیلومتر از ساماندهی شبکه جمع آوری آب های سطحی باقی مانده است، تصریح کرد: به دلیل وجود معارضین در زیر زمین 550 کیلومتر اجرا شده نیز با مشکل رو به رو شده و تقاضا می شود این موضوع مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: برخی پروژه ها تخصیص اعتبار کافی نداشته و در برخی طرح ها از جمله طرح شهید بروجردی و شهید شوشتری نیاز به تخصیص اعتبار بیشتری داریم تا به پیشرفت فیزیکی بیشتری برسد؛ مشکلات را می دانیم اما پیشرفت نسبت به برنامه کمتر است و تقاضا می کنیم سرعت افزایش یابد.

تمام اقدامات عمرانی باید به معاونت فنی و عمرانی واگذار شود

سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورا نیز با بیان اینکه با اجرای پروژه عمرانی بعضا فضای سبز بزرگی ایجاد می شود، خاطرنشان کرد: در اصلاحات هندسی عمدتا فضای سبز توسعه پیدا می کند و این حساسیت وجود دارد.

وی اضافه کرد: 39 پروژه فرامنطقه ای و 30 پروژه منطقه ای وجود دارد و از معاون فنی و عمرانی شهرداری درخواست داریم که ماهانه گزارشی از روند اجرای این طرح ها ارائه دهند و علاوه بر این بازدید اصحاب رسانه از پروژه ها نیز انجام شود.

آقامیری با بیان اینکه درخواست ما این است که تمام اقدامات عمرانی باید به معاونت فنی و عمرانی واگذار شود، خاطرنشان کرد: درخواست ما این است فعالیت های عمرانی هلدینگ مترو به معاونت فنی و عمرانی بازگردد.

ضرورت تزریق بودجه به پروژه بلدیه

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران نیز تأکید کرد: پیشنهاد بنده این است که بازدیدی با حضور شهردار تهران، معاون مالی و اقتصاد شهری و معاون فنی و عمرانی از پروژه بلدیه صورت بگیرد و تزریق بودجه به پروژه دنبال شود.

نظر شما