شناسهٔ خبر: 66417067 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

تقدیر از معلمان به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: تقدیر از معلمان باید به عنوان یک فرهنگ در میان جامعه ما نهادینه و جایگاه و نقش معلمان همواره والا نگه داشته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، هاشم ناظمی‌جلال، امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: معلمان همواره در طول ۴۵ سال عمر با برکت انقلاب اسلامی نقش آفرینی کرده‌ و نقش آن‌ها همیشه سازنده بوده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متنوع و متعددی برای هفته بزرگداشت مقام معلم در استان پیش‌بینی شده است، افزود: برنامه شناسایی معلمان نمونه و عوامل کیفیت بخشی و اجرایی از جمله این برنامه‌ها بوده که در چهار سطح مدرسه، منطقه، استانی و کشوری صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: در مرحله اول بیش از ۴۵۰۰ نفر از معلمان نمونه استان در سطح مدرسه شناسایی شدند که ۲۵۰۰ نفر از آنها به مرحله منطقه‌ای راه یافتند.

ناظمی‌جلال اضافه کرد: ۵۱ نفر معلم نمونه به مرحله استانی و در نهایت چهار نفر نیز به مرحله کشوری راه یافتند که یک نفر از آنها آقای آرمان حسنی از منطقه زیویه به عنوان معلم نمونه کشوری برگزیده شد.

وی تصریح کرد: از جمله دیگر برنامه‌های این هفته دیدار فرهنگیان استان با مقام معظم رهبری است که از استان کردستان ۴۰ نفر فردا (چهارشنبه) با رهبری دیدار خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به نواختن زنگ سپاس معلم در استان، گفت: این برنامه نیز امروز همزمان با سراسر کشور به صورت نمادین در مدرسه شهیده مقبل سنندج به اجرا درآمد.

ناظمی‌جلال خاطرنشان کرد: دیدار اعضای ستاد گرامیداشت هفته معلم با نماینده ولی فقیه در کردستان و نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری نیز از دیگر برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم است.

وی تصریح کرد: تقدیر از معلمان نمونه، تکریم و دیدار با فرهنگیان بازنشسته، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی، برپایی میز خدمت و سخنرانی مدیران آموزش و پرورش در پیش از خطبه‌های نماز جمعه نیز برای هفته گرامیداشت مقام معلم در استان تدارک دیده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: برنامه نمادین گرامیداشت هفته معلم نیز روز سه‌شنبه آینده _هیجدهم اردیبهشت_ در شهر سنندج برگزار خواهد شد.

ناظمی‌جلال گفت: هدف ما این است که تقدیر از معلمان به عنوان یک فرهنگ در میان جامعه ما نهادینه شده و جایگاه و نقش معلمان همواره والا نگه داشته شود.

نظر شما