شناسهٔ خبر: 66416654 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز ساخت چهار شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات از ساخت چهار شبستان جدید در طرح توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) خبر داد.

صاحب‌خبر -
آغاز ساخت چهار شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع) آغاز ساخت چهار شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع) آغاز ساخت چهار شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع) آغاز ساخت چهار شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع) آغاز ساخت چهار شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع) آغاز ساخت چهار شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع) آغاز ساخت چهار شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از روابط عمومی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، محمد جلال‌مآب رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در حاشیه بازدید شیخ عبدالمهدی کربلایی متولی شرعی حرم امام حسین (ع) از مراحل پیشرفت طرح توسعه حرم که با همت مهندسان، استادکاران و هنرمندان ایرانی در حال ساخت است، گفت: مرحله نخست طرح جامع توسعه حرم امام حسین (ع) مزین بنام صحن و شبستان حضرت زینب (س) بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جلال‌مآب افزود: براساس طرح صحن حضرت زینب (س)، ساخت ۴ شبستان در تراز رو و زیرسطحی به‌نام‌های شبستان حضرت علی اکبر (ع)، شبستان امام حسین (ع)، شبستان باب القبله و شبستان عقیله در حال اجراست.

وی ادامه داد: از این تعداد، شبستان حضرت علی اکبر (ع) در روبروی خیمه‌گاه حسینی و به مساحت حدود ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع در طبقه همکف قرار دارد و سه شبستان دیگر در تراز زیر سطحی ساخته می‌شود.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات اضافه کرد: شبستان عقیله به مساحت ۲ هزارمترمربع در شمال ساختمان مقام حضرت زینب (س)، شبستان امام حسین (ع) به مساحت ۴ هزار و ۸۰۰ مترمربع در جنوب ساختمان مقام و شبستان باب القبله به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع در جنوب باب القبله حرم مطهر همگی در تراز زیر سطح در حال ساخت است.

جلال‌مآب درباره سایر طرح‌ها و اقدامات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گفت: این تشکل مردم نهاد با پشتیبانی خیران و نذر دوستداران اهل بیت علیهم السلام، بیش از ۱۸۰ طرح مرمت، بازسازی، خدماتی – رفاهی و توسعه‌ای را در شهر‌های نجف، کربلا، کاظمین، سامرا، بلد، مسیب عراق و سوریه به اتمام رسانده یا در دست اجرا دارد.

وی اظهار کرد: حدود یک سال است که طرح توسعه حرم امام علی (ع) در نجف اشرف مزین بنام صحن و شبستان حضرت زهرا سلام الله به مساحت ۲۳۰ هزار متر مربع به اتمام رسیده و اکنون در حال بهره‌برداری است.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گفت: در کاظمین نیز طرح توسعه زیرسطحی مزین به نام شبستان حضرت امام محمد باقر (ع) به مساحت پنج هزار متر مربع طراحی شده و در حال اجراست.

جلال‌مآب افزود: طرح استحکام بنای حرم مطهر امامین عسکریین علیهم السلام در سامرا نیز براساس دانش فنی روز و مهندسی پیشرفته در حال انجام است.

علاقه‌مندان به مشارکت در طرح توسعه حرم‌های مطهر در عتبات می‌توانند به تارنمای ستاد توسعه و بازسازی عتبات و قسمت پرداخت آنلاین به نشانی https://atabat.org/fa/onlinepayment/form مراجعه و کمک‌های خود را به میزان دلخواه اهداء کنند.

نظر شما