شناسهٔ خبر: 66416636 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کردستان:

بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار

سنندج_مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی کردستان ازبهره‌مندی ۷۰۰ هزار کردستانی از خدمات وزارت کار خبر داد و گفت: ۲۲۴ هزار نفر به صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی واریز می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری پیش از ظهر سه شنبه در مراسم روز جهانی کارگر اظهار کرد: جامعه شریف کارگران در همه عرصه‌های انقلاب حضوری تاثیرگذار داشتند و در عصر انقلاب در پیروزی انقلاب اسلامی سهیم بودند.

وی افزود: امروز اگر شاهد شکوفایی، توسعه در عرصه‌های گوناگون کشور هستیم مرهون زحمات کارگران است و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «کارگران ستون فعالیت‌های اقتصادی کشور هستند» و این جایگاه ارزشمند کارگران را می‌رساند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اذعان کرد: با همراهی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در استان توانسته‌ایم که خدمتگزار کارگران استان باشیم.

وی با اشاره به وجود ۱۹ هزار و ۲۸۰ واحد تولیدی در استان اعلام کرد: ۱۹ هزار بازرسی در سال گذشته برای بهداشت، حفاظت کارگران و ایمنی انجام شد.

پیشکاری تصریح کرد: ۱۰ هزار پرونده در حوزه روابط کار، بیمه بیکاری پرونده‌ها بررسی شدند و ۷۰۰ هزار نفر از خدمات وزارت کار در کردستان بهره‌مند هستند.

وی اذعان کرد: ارتقای دانش، آگاهی، تحرکات جسمی، نشاط کارگری را در استان مدنظر قرار دادیم و در واحدهایی که ۵۰ تا ۵۰۰ نفر را بیمه کرده‌اند خانه بهداشت را راه‌اندازی کردیم.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در حوزه اشتغال با راهبری و اندیشه مسوولان استان سال گذشته، جلسات کارگروه اشتغال استانی و شهرستانی را برگزار کردیم و رویدادهای مختلف اشتغال را برگزار کردیم و دانشجویان را با واحدهای تولیدی استان آشنا کردیم.

پیشکاری اذعان کرد: در راستای تفاهمنامه ای که با دانشگاهها و آموزش و پرورش منعقد شد زمینه آموزش چهره به چهره دانشجویان در زمینه رویدادهای اشتغال و فعالیت واحدهای تولیدی مهیا شد.

وی با بیان اینکه ۲۲۴ هزار نفر به صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی واریز می‌کنند، اضافه کرد: آموزش مهارت‌آموزی به عنوان بزرگترین سرمایه کشور در کردستان مورد توجه است.

نظر شما