شناسهٔ خبر: 66416350 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار سمنان:

سمنان در اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی است

استاندار سمنان گفت: استان سمنان به واسطه وجود تاسیسات و زیرساخت‌های حساس، در بحث اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی، حفاظت و حراست است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان،سیدمحمدرضا هاشمی، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در نشست مشترک با جانشین پدافند غیرعامل کشور اظهار کرد: استان سمنان در حوزه سایبری، زیستی، امنیت غذایی، زیرساخت و فناوری نوین، استان حساس در بخش پدافند غیرعامل است.

وی افزود: استان سمنان به واسطه وجود تاسیسات و زیرساخت‌های حساس، در بحث اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی، حفاظت و حراست است.

استاندار سمنان اظهار کرد: استان سمنان دارای واحدهای تولیدی مواد غذایی و همچنین واحدهای صنعتی بسیاری است که مرتبط با سلامت مردم است و باید مراقبت‌ها در این خصوص در بخش پدافند غیرعامل اندیشیده شود.

استاندار سمنان تصریح کرد: وجود دو نیروگاه بسیار مهم در حوزه تولید برق از دیگر مواردی است که اجرای مطلوب سازوکارهای اجرایی پدافند غیرعامل برای حفاظت و حراست از این تاسیسات را حائز اهمیت می‌سازد.

وی ادامه داد: پراکندگی روستاها، راه‌های مواصلاتی مهم، شبکه‌های زیرساختی و پهناور بودن استان از دیگر مواردی است که استان سمنان را از لحاظ موارد پدافند غیرعامل مهم می‌سازد.

هاشمی گفت: در بحث انتخابات سال گذشته با اقدامات صورت گرفته و تمهیدات پدافندی اندیشیده شده، ضمن محافظت از زیرساخت‌ها، در اولین لحظات برگزاری انتخابات ارتباط تمام شعبات اخذ رأی برقرار و روند رای‌گیری انتخابات بدون تاخیر آغاز شد.

استاندار سمنان در ادامه اظهار کرد: حداقل ۳۰ درصد خبازی‌های سطح استان طی مدت زمان تعیین شده در راستای اجرای مطلوب مراقبت‌های پدافند غیرعامل باید نسبت به دوگانه‌ساز کردن اقدام کنند.

وی افزود: تقویت و نظارت بیش از پیش در امر حفاظت از تاسیسات و اماکن حساس در سطح استان و همچنین تقویت پایش تصویری در جای جای استان از دیگر مواردی است که باید در بخش پدافند غیرعامل در دستور کار باشد.

نظر شما