شناسهٔ خبر: 66416126 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح جمع آوری متکدیان و کودکان کار در دزفول آغاز شد

دزفول – ایرنا – معاون امور شهری شهرداری دزفول از آغاز طرح جمع آوری متکدیان و کودکان کار در این شهر خبرداد و گفت: این طرح تا پاکسازی و ساماندهی کامل معابر شهری ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

هادی حلیم زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، جمع آوری متکدیان و کودکان کار از سطح معابر را یکی از مطالبه‌های جدی شهروندان در دزفول دانست و ادامه داد: شهرداری دزفول با هماهنگی فرمانداری ویژه شهرستان، دادستان و نیروی انتظامی جمع آوری متکدیان و کودکان کار را در این شهر آغاز کرده است.

وی افزود: ۴۸ متکدی و کودک کار طی مرحله نخست این طرح از تقاطع‌های پرتردد دزفول جمع آوری و برای تعیین تکلیف و ساماندهی به دستگاه‌های متولی تحویل داده شده است.

معاون امور شهری شهرداری دزفول بیان کرد: متکدیان و کودکان کار جمع آوری شده به چند دسته تقسیم می‌شوند که برخی به بهزیستی، برخی اتباع غیرمجاز به پلیس اتباع و برخی به مراکز نگهداری در اهواز انتقال داده می‌شوند.

وی همراهی شهروندان برای ساماندهی معابر شهری را ضروری دانست و ادامه داد: طرح جمع آوری متکدیان و کودکان کار طی روزهای اخیر در دزفول آغاز شده است و تا پاکسازی و ساماندهی کامل معابر طی یک ماه آینده ادامه دارد.

به گزارش ایرنا،‌ وجود و فعالیت پرتعداد کودکان کار که بخش زیادی از آنها اتباع خارجی هستند، مورد انتقاد و گلایه شهروندان شده است و در این راستا جمع آوری و ساماندهی این افراد یکی از مطالبه‌های جدی مردم دزفول از مسوولان این شهر طی ماه‌های اخیر بوده است.

خرداد سال گذشته نیز ۲۵ کودک و ۲ مادر تبعه یکی از کشورهای خارجی که در چهارراه‌های شهر دزفول اقدام به تکدی گری می‌کردند پس از چند بار تذکر جمع آوری شدند.

نظر شما