شناسهٔ خبر: 66416013 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

کارگاه میراث ناملموس معنوی خلیج فارس برگزار شد

کارگاه میراث ناملموس معنوی و کارگاه هنر پایدار در طراحی و تزئینات لباس در کرانه‌های ایرانی خلیج فارس در بنیاد ایران‌شناسی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ با هدف آشنایی شرکت‌کنندگان با سابقه تاریخی خلیج ‌همیشگی فارس، فعالیت‌ها و آثار هنری زنان و میراث ناملموس اقوام ساکن سواحل خلیج‌ فارس روز گذشته، 10 اردیبهشت ماه در بنیاد ایران‌شناسی برگزار شد.

 در ابتدای این کارگاه، مهرداد کریمی؛ معاون مدیرکل همکاری‌های علمی و بین‌المللی بنیاد ایران‌شناسی ضمن خوشامدگویی به حاضران، به معرفی بنیاد و فعالیت‌های گوناگون آن پرداخت و اطلاعاتی جامع درباره دوره‌های متنوع دانش‌افزایی برای دانشجویان خارجی در بنیاد ایران‌شناسی ارائه داد.

در ادامه، سخنرانان، خاتون شهبازی، چیا جبری و افسانه احسانی در کارگاهی تعاملی با مشارکت دانشجویانی از کشورهای نیجریه، پاکستان، بنگلادش، لبنان، سوریه، عراق و عربستان، درخصوص ضرورت شناخت ویژگی‌های قومی و فرهنگی در راستای دستیابی به خاستگاه‌ها و اشتراک‌های فرهنگی و هنری مطالب ارزنده‌ای را ارائه نکرد و با نمایش تصاویری از هنرهای صناعی زنان حاشیه خلیج‌فارس، دانشجویان را از نزدیک با مفاهیمی چون میراث ناملموس، نقش زنان در توسعه پایدار، حفظ و پویایی جوامع بومی و همسویی آن با حفظ محیط زیست آشنا کردند.  

همچنین موضوعات و تصاویر متنوعی درباره پیشینه و مناظر بی‌بدیل سواحل خلیج‌فارس و جزایر آن برای دانشجویان ارائه شد که مورد توجه آنان قرار گرفت. خلق تابلو با دورریزهای پارچه به وسیله دانشجویان، پایان‌بخش کارگاه‌ها بود که با استقبال فراوان شرکت‌کنندگان همراه بود.

انتهای پیام

نظر شما