شناسهٔ خبر: 66415881 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری:

به دنبال این هستیم دانشجو معلمان به میزانی که از امکانات دانشگاه استفاده‌ می‌کنند از حقوق آنها کسر شود

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی با حضور در مرکزارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: در جلسه هیئت امنا دانشگاه فرهنگيان به دنبال این خواهیم بود تا دانشجو معلمان به میزانی که از امکانات دانشگاه استفاده‌ می‌کنند از حقوق آنها کسر شود.

وی افزود: معلم به تعبیر رهبر معظم انقلاب آینده کشور را معماری می‌کند، شهید مطهری اسوه معلم انقلابی است یاد و خاطره همه معلمان و دانش آموزان شهیدمان را گرامی می‌داریم. بنا بر سخنان رئيس جمهور محترم در آیین تجلیل از معلمان نمونه، امروز آموزش و پرورش اولویت دولت است.

وی افزود: فردا معلمان به محضر معلم ایران یعنی رهبر معظم انقلاب خواهند رسید.

صحرایی با اشاره سیاست ارتقای کیفیت مدارس دولتی اظهار کرد: ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است و اقدامات متعددی در این راستا در حال انجام است از جمله نحوه سازماندهی نیروی انسانی که مدارس دولتی در اولویت قرار دارند، نحوه تخصیص سرانه‌های دانش آموزی که اولویت با مدارس دولتی است همچنین در نوسازی اولویت با مدارس دولتی است.

وزیر آموزش و پرورش درباره رفاهیات معلمان و تاسیس سازمان رفاهی معلمان گفت: لایحه پیش‌نویس تاسیس سازمان رفاهی و اقتصادی معلمان تقدیم دولت شد و چندین جلسه در کمیسیون‌های مرتبط بحث شد اما موانع قانونی دیگری برای تاسیس سازمان جدید وجود دارد که این موارد در کمیسیون سرمایه انسانی دولت بحث و مقرر شد که این پیشنهاد به شورای عالی اداری برود و با ارتقای وضعیت موجود چنین سازوکاری طراحی شود.

صحرایی ادامه داد: تا زمانی که سازمان رفاهی و اقتصادی معلمان تاسیس بشود، ما پیامد آن را در شرایط فعلی دنبال می‌کنیم به عنوان مثال امکاناتی که در اختیار داریم شبکه بشود و معلمان از سراسر کشور بدانند که در کدام شهرها مراکز رفاهی وجود دارد که بتوانند سفر کنند و تهیه این سامانه ملی در دستور کار قرار گرفته است

وی درباره روند سود آوری صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در اجرای ارزش مالکانه گام موفقی را برداشت و به تازگی سهم بازنشستگان را به سرعت پرداخت می‌کند همچنین قرار است، شرکت‌های زیان‌ده تعیین تکلیف شوند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در برنامه هفتم حکمی تصویب شد تا 80 درصد صندوق ذخیره فرهنگیان در طول برنامه بورسی شود و این مقدمه اصلی شفاف شدن وضعیت است.

وی گفت: امسال بزرگترین استخدام تاریخ کشور رخ خواهد داد و 72 هزار و 19 معلم جدید در سه گروه مربیان پرورشی، معلمان ابتدایی و دبیران و هنرآموزان استخدام خواهیم داشت و این غیر از حدود بیست هزار فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی است.

نظر شما