شناسهٔ خبر: 66415113 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اختصاص بودجه برای تقویت نمایشگاه شهر آفتاب

رییس شورای شهر تهران از اختصاص بودجه برای تقویت نمایشگاه شهر آفتاب خبر داد.

صاحب‌خبر -

اختصاص بودجه برای تقویت نمایشگاه شهر آفتاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رییس شورای شهر تهران در حاشیه دویست و سی و دومین جلسه علنی شورا گفت: نمایشگاه شهر آفتاب به عنوان نمایشگاه‌های رسمی پذیرفته شده است و بودجه خوبی برای تقویت و توسعه این نمایشگاه در نظر گرفته‌ایم.

مهدی چمران افزود: رسانه‌ها درخواست‌های مردم درباره برگزاری نمایشگاه‌ها در نمایشگاه شهر آفتاب جویا شوند و دادستان کل کشور هم نامه‌ای به دولت ارسال کرده بود و فکر می‌کنم دولت باید این موضوع را پیگیری کند که البته وزیر صمت درباره این مسئله قول پیگیری داده است.

رییس شورای شهر تهران هم چنین درباره حواشی جلسه گذشته شورای شهر و ترک صحن برخی اعضا گفت: حواشی جلسه گذشته در شورایی که زنده است، مساله طبیعی است و نباید مهم قلمداد شود.

اختصاص بودجه برای تقویت نمایشگاه شهر آفتاب

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران هم در نشست امروز شورا تاکید کرد: بنا بر توصیه رهبری نباید هر نقدی اعلان عمومی شود.

علیرضا نادعلی افزود: به اطلاع عموم رساندن هر نظر انتقادی گاهی فایده ندارد و گاهی علاوه بر نداشتن فایده ضرر‌های فراوانی دارد بنابراین باید مراقبت بشود و بی‌احتیاطی نشود.

اختصاص بودجه برای تقویت نمایشگاه شهر آفتاب

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا هم اختلاف نظر را طبیعی دانست و گفت: امیدواریم در ۴۶۰ روز باقی مانده از فعالیت شورای ششم بتوانیم به وظایف خود عمل کنیم و نظارت دقیق داشته باشیم؛ از عملکرد مدیران حمایت کنیم و انتقاد سازنده هم داشته باشیم.

اختصاص بودجه برای تقویت نمایشگاه شهر آفتاب

در ادامه نشست امروز شورای شهر تهران، رئیس کمیته اجتماعی شورا خواستار توجه به رفاه حال و معیشت کارگران شد.

زهرا شمس احسان افزود: گزارش‌های موجود حاکی از آن است که بسیاری از کارگران زحمتکش به دلیل پایین بودن دریافتی، با مشکلات معیشتی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند این مسئله علاوه بر تضعیف روحیه و انگیزه کاری کارگران، موجب کاهش بهره وری و در نتیجه افت کیفیت ارائه خدمات خواهد شد.

اختصاص بودجه برای تقویت نمایشگاه شهر آفتاب

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران هم در نشست امروز درباره محله جوادیه در منطقه ۱۶ شهرداری تهران به اعضای شورا گزارش داد.

ناصر امانی افزود: ۴۴ درصد از بافت محله جوادیه فرسوده است و با وجود تسهیلاتی که شورا و شهرداری برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته، به علت ریزدانگی، فقط حدود ۱۰۰ فقره پروانه صادر شده است.

عضو شورای شهر تهران همچنین گفت: دستگاه‌های عابر بانک این محله از کار افتاده و تعدادی از شعب بانک نیز تعطیل شده اند و یکی از املاک موجود متعلق به شهرداری است و قرار بر این بود به میدان میوه و تره بار تبدیل شود که متاسفانه این اقدام انجام نشده است.

ناصر امانی افزود: مردم در این محله برای رسیدن به ایستگاه مترو ناچارند دو کیلومتر مسیر را طی کنند و پله‌های بیشتر پل‌های این محله مکانیزه نیستند و افراد سالمند و بیماران نمی‌توانند به راحتی از پل تردد کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا همچنین از رها شدن سه هزار و ۵۰۰ دستگاه دوچرخه زیر باد و باران در فضایی در این محله خبر داد و افزود: سه سال است که این فضا به قبرستانی از دوچرخه‌های طرح بیدود تبدیل شده و باید برای آن تدبیری اندیشیده شود.

ناصر امانی همچنین گفت: ۶۰ درصد از ساکنان این محله را اتباع تشکیل می‌دهند بر این اساس مدیران مدارس خواستار راه اندازی مدرسه مجزا برای اتباع هستند.

عضو شورای شهر تهران، برخوردار نبودن محله جوادیه از سرانه‌های فرهنگی و فضای سبز، بوی نامطبوع و تجمع حیوانات موذی به دنبال کشتار شبانه گوسفندان در قصابی‌های این محله، تأخیر در تردد اتوبوس‌ها و کرایه بالای وسایل حمل و نقل عمومی، سد معبر وانت بار‌ها و بساط گستران و بی توجهی مأموران انضباط شهری به این موضوع و نبود سرویس‌های بهداشتی را از دیگر معضلات محله جوادیه برشمرد.

ناصر امانی افزود: ساماندهی اتباع بیگانه، تعیین تکلیف ریل‌های راه آهن و ارائه تسهیل مقررات نوسازی بافت فرسوده برای واحد‌های ریزدانه از دیگر درخواست‌های مردم است که هیچ یک به شهرداری بازنمی گردد و وزارت کشور و اداره اتباع باید به این موضوعات رسیدگی کنند.

وی گفت: تسهیل مقررات نوسازی بافت فرسوده برای واحد‌های ریزدانه نیز از دیگر درخواست‌های شهروندان بود و همانطور که بار‌ها شهردار تهران نیز اعلام کرده، کسی نمی‌تواند انکار کند که در این دوره کار بزرگی انجام شده، اما باید شرایط برای بافت ریزدانه تسهیل شود.

نظر شما