شناسهٔ خبر: 66415043 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد:

آب مصرفی ۳۱ صنعت استان یزد مشمول بازتخصیص آب‌های غیرمتعارف می‌شود

یزد- مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد گفت: در استان یزد و به استناد بند «ع» تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، ۳۱ صنعت باید از آب غیرمتعارف استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، جواد محجوبی در این باره با بیان اینکه ۳۱ واحد صنعتی و معدنی دارای ۳۱ منبع آبی در استان شامل اجرای بند (ع) تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ می‌شوند؛ اظهار داشت: صنایعی که مصرف آب آنها از منابع آبی سطحی یا زیرزمینی بالای ۱۰ لیتر بر ثانیه، معادل ۳۰۰ هزار متر مکعب در سال است، باید از منابع آبی جایگزین استفاده کنند. 

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد با بیان اینکه حجم آب آزاد شده این صنایع معادل یک سوم حجم آب مصرفی کل صنایع استان است؛ افزود: با توجه به اعلام نظر وزارت نیرو بسیاری از این صنایع مشمول باید تا پایان شهریور سال ۱۴۰۴ از آب غیر متعارف استفاده کنند. 

محجوبی با بیان اینکه آب غیرمتعارف شامل پساب و آب دریا است، گفت: تعداد اندکی از صنایع که امکان بهره مندی از خط اول انتقال آب خلیج فارس در کمترین زمان ممکن را داشتند؛ در پایان اسفند سال گذشته آب متعارف آن‌ها از مدار مصرف خارج و از آب دریا بهره‌مند شدند. 

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد با بیان اینکه حجم آب آزاد شده به سایر واحدهای صنعتی اختصاص نمی‌یابد، افزود: آزادسازی آب حاصل از بازتخصیص تنها با هدف مصرف در بخش شرب و بهداشت و کمک به تعادل بخشی سفره‌های آب زیرزمینی صورت می‌گیرد.

 

نظر شما