شناسهٔ خبر: 66414753 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدارسطح زردجوی،

رگبارپراکنده بهاری درسیستان وبلوچستان وافزایش سرعت باد

هواشناسی سیستان و بلوچستان، با صدور هشدارسطح زردجوی، از رگبارپراکنده بهاری در استان وافزایش سرعت بادو افزایش ارتفاع موج بر روی دریای عمان خبر داد.

صاحب‌خبر -

رگبارپراکنده بهاری درسیستان وبلوچستان وافزایش سرعت باد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا استان سیستان و بلوچستان گفت:از بعدازظهر پنج شنبه تا شب جمعه  برای همه مناطق استان به ویژه زاهدان، تفتان، خاش، میرجاوه، دلگان رخداد رگبار پراکنده بهاری گاهی رعدو برق، بارش تگرگ و تند باد موقتی پیش بینی شده است.
ملاشاهی افزود: از پیش از ظهر پنج شنبه تا شب جمعه برای شهرستان زاهدان، مناطق مرکزی و جنوبی و سواحل وزش باد شدید به همراه کاهش دید رخ خواهد داد.
علی ملاشاهی توصیه کرد: از فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام در ارتفاعات خودداری  و از اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی پرهیز شود و در تردد‌های دریایی احتیاط شود.

وی ادامه داد: در این مدت از سفر‌های غیر ضرور پرهیز شود و از پوشش گلخانه‌ها محافظت و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا استان سیستان و بلوچستان گفت: همچنین از صبح پنج شنبه تا شب جمعه برای مناطق ساحلی و دور از ساحل استان در دریای عمان وزش باد تا حدود ۳۰ نات و افزایش ارتفاع موج تا حدود دومتر پیش بینی شده است و در این مدت احتمال رگبار پراکنده روی دریا و برخی نقاط ساحلی نیز وجود دارد.
علی ملاشاهی توصیه کرد:از شنا و تفریحات دریایی و تردد‌های دریایی به ویژه تردد با شناور‌های سبک خودداری شود و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی در نظر گرفته شود.

نظر شما