شناسهٔ خبر: 66414319 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

وحدت مسلمین از مهمترین رهاوردهای اجتماعی حج است

مدیرکل حج وزیارت استان قزوین گفت: از مهمترین رهاوردهای اجتماعی حج، وحدت مسلمین است،چرا که حاجیان در حج از وضعیت مسلمین اطلاع پیدا می‌کنند و از نقشه‌های دشمنان برای مسلمین آگاه می‌شوند. مدیرکل حج وزیارت استان قزوین گفت: از مهمترین رهاوردهای اجتماعی حج، وحدت مسلمین است،چرا که حاجیان در حج از وضعیت مسلمین اطلاع پیدا می‌کنند و از نقشه‌های دشمنان برای مسلمین آگاه می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ بشیر سلیمی در مراسم طرح مودت مدیران کاروان های حج وزیارت قزوین که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین دستاورد حج برای حاجیان، آمرزش گناهان و تحول و دگرگونی برای آنها است.

مدیر حج وزیارت استان قزوین تصریح کرد: حج لبیک به دعوت و ندای حضرت ابراهیم (ع) است که پس از بنای بیت‌الله الحرام، هر سوار و پیاده‌ای را از هر گوشه عالم به ادای مناسک حج و زیارت کعبه فرا می‌خواند.

سلیمی خاطرنشان کرد: حج فریضه‌‏ای ویژه و منحصر به‌فرد و جامع در معارف الهی و در برگیرنده تمامی عبادات است.

وی خاطرنشان کرد: حج مانند زکات و خمس، عبادتی مالی، همچون نماز عبادتی بدنی و قولی، همچون جهاد عبادتی عملی و وجودی و همچون روزه عبادتی امساکی است.

مدیر حج وزیارت استان قزوین عنوان کرد: نشانه عبودیت محض و خضوع و خشوع خالص در پیشگاه حضرت حق است، از این‌رو این عمل برآورنده مهم‌ترین آرزوی بشر، یعنی فلاح و رستگاری است.

سلیمی بیان کرد: در حج تمتع همه چیز به نیت افراد بستگی دارد و تمام مناسک حج نشانه‌ای است و رمزی دارد.

وی ادامه د اد: هر عبادتی در شرایطی مورد قبول درگاه خداوند متعال قرار می‌گیرد که انسان به قصد رضای خدا و رسیدن به قرب او انجام بدهد. در حقیقت خلوص نیت است که شرط قبولی عبادت و طاعت ما به حساب می‌آید و سایر اعمال ما را به طبع خود، ناب و خالصانه می‌کند.

انتهای پیام 

نظر شما