شناسهٔ خبر: 66414163 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تحویل ۱۰ هزار کلاس درس طی سال ۱۴۰۳ به دانش آموزان با تزریق بودجه

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: ۸ هزار و ۳۶۸ طرح مدرسه سازی فعال در کشور وجود دارد که با تزریق بودجه پیش‌بینی شده سال ۱۴۰۳ امید می‌رود در۶ ماهه اول ۲ هزار طرح که حدود ۱۰ هزار کلاس است به دانش‌آموزان تقدیم شود. رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: ۸ هزار و ۳۶۸ طرح مدرسه سازی فعال در کشور وجود دارد که با تزریق بودجه پیش‌بینی شده سال ۱۴۰۳ امید می‌رود در۶ ماهه اول ۲ هزار طرح که حدود ۱۰ هزار کلاس است به دانش‌آموزان تقدیم شود.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری برنا، حمیدرضا خان محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم که به استان بوشهر سفر کرده بود، گفت: اولین ناو آمریکایی که از اینجا عبور کرد این جوانان بوشهری بودند که مقابل آمریکایی‌ها ایستادند و اقتدار سرزمینی از دل مدارس بیرون می‌آید.

خان محمدی تاکید کرد: دشمنان از طریق مرز‌ها نمی‌توانند به ما نفوذ کنند و به همین دلیل از طریق فضای مجازی و مغز‌ها سعی در نفوذ دارند و معلمان در اینجا حافظان مغز‌ها هستند.  

وی گفت: ۸ مدرسه به ظرفیت ۵۴ کلاس امروز کلنگ زنی شد و این مدرسه ۱۲ کلاسه نیز امروز در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

خان محمدی گفت: ۸ هزار و ۳۶۸ طرح مدرسه سازی فعال در کشور وجود دارد که با تزریق بودجه پیش‌بینی شده سال ۱۴۰۳ امید می‌رود در۶ ماهه اول ۲ هزار طرح که حدود ۱۰ هزار کلاس است به دانش‌آموزان تقدیم شود.

این مقام مسئول با تشکر از خیران مدرسه ساز که در تجهیز مدارس همکاری داشته‌اند، گفت: خیران از ما جلوتر حرکت می‌کنند به‌طوری که عمده مدارس نوساز توسط خیران  آغاز شده و توسط ما تکمیل شده است.  

معاون وزیر آموزش و پرورش در آئین صبح‌گاهی دبستان دخترانه شهید باهنر بوشهر شرکت و در برنامه سپاس معلم از معلمان این دبستان به مناسبت هفته معلم تجلیل کرد.

خان محمدی ضمن ابلاغ سلام وزیر آموزش و پرورش به دانش‌آموزان، اذعان کرد: خلیج فارس متعلق به شما دانش‌آموزان است، باید قدر نعمت خلیج همیشه فارس را بدانید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در روز معلم باید سپاسگزار معلمان خود باشیم، تاکید کرد: شما آینده‌سازان ایران ما هستید ما هم هرآنچه داریم از معلمان است. همه‌ی مسیر زندگی و تلاش‌هایمان از نگاه و بیان معلم است پس حتما برای معلمان خود  سنگ‌تمام بگذارید، هر معلمی موفقیت دانش‌آموزانش را می‌خواهد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اضافه کرد: برای رسیدن به هر هدفی تلاش زیاد نیاز است و هیچ موفقیتی به‌راحتی به دست نمی‌آید، هرکسی با تلاشش می‌تواند به اهدافش برسد.

وی اعلام کرد: خلیج فارس، خلیج صلح و دوستی است، تمام سوخت منطقه از این خلیج بیرون می‌آید و این امر را مدیون شهدا هستیم، شهدا جانشان را فداکردند تا ما در رفاه باشیم.

خان‌محمدی بیان داشت: دانش‌آموزان می‌توانند  دِین خون شهدا را با خوب درس خواندن ادا کنند. ما مدیون شهدایی مثل شهید مهدوی هستیم، ایرانی‌ها همیشه از زمان رئیسعلی دلواری شجاع بوده‌اند.

وی گفت: مدرسه شهید باهنر از حیث نیازسنجی و جانمایی فضا، در جای خوبی قرارگرفته است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ در ادامه سفر خود به  به بازدید از بزرگ‌ترین مدرسه و مجتمع آموزشی استان پرداخت.  

گفتنی است این مدرسه با ۲۲ کلاس و زیربنای ۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع به‌عنوان اولین مدرسه با الگوی کانون تربیت محله‌محور در کشور است که حداکثر تا ۲ سال آینده به اتمام می‌رسد.

 خان محمدی سپس در آئین شروع عملیات اجرایی دبیرستان ۱۲ کلاسه شهید اسماعیل محمدپور تنگک با زیربنای ۲ هزار و ۳۷۲ متر مربع انجام شد و ۷ مدرسه دیگر استان شرکت کرد.
۸ باب مدرسه با ۵۴ کلاس درس در شهر‌های دیر و گناوه، روستای احمدی، بردخون کهنه و کاکی کلنگ‌زنی  تکمیل و ساخته می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما