شناسهٔ خبر: 66412461 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ديدار فرمانده انتظامي با استاندار لرستان

صاحب‌خبر -
ديدار فرمانده انتظامي با استاندار لرستان
خبرگزاری آریا- فرمانده انتظامی، روسای عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات، معاونان و روسای پلیس های تخصصی با "دکتر ابوطالب شفقت" استاندار جدید لرستان دیدار کردند.

سردار "یحیی الهی" در دیدار با استاندار جدید لرستان دکتر " ابوطالب شفقت" ضمن گرامیداشت یاد و خاطره، شهدا و  امام شهدا و نثار درود  به روان پاک شهدا از صدر اسلام تا کنون و 6557 شهید ولایتمدار و غیرتمند استان و 500 شهید سبز پوش امنیت استان و آروزی طول عمر با برکت برای رهبر معزز انقلاب و فرمانده معظم کل قو "مدظله العالی" و آزوی توفیق روز افزون برای کلیه خدمتگزاران و دولتمردان دولت کریمه و انقلابی سیزدهم و تبریک انتصاب شایسته استاندار، یادگار 8 سال دفاع مقدس همرزم و همسنگر شهدا گفت: انشاالله حضور شما و این تغییر و تحول مایه خیر و برکت برای مردم ولایتمدار لرستان باشد.

وی با اعلام آمادگی پلیس و خدمت مضاعف و مجاهدانه و جهادی در استان گفت: در حوزه انتظامی با همراهی خوب مردم و اعتقاد مردم به قانون مداری خوشبختانه مشکل خاصی در حوزه انتظامی در استان نداریم  و بخش عظیمی از این موفقیت نتیجه تلاش شبانه روزی مجموعه انتظامی استان دستگاه های امنیتی، شورای تامین و همراهی خوب مردم با فرزندان خود در انتظامی است.

فرمانده انتظامی استان لرستان با بیان این که در چند حوزه، که مطالبه  عمومی در استان و کشور است در حوزه سرقت در طول سه سال گذشته شاهد کاهش وقوع جرایم در همه زمینه ها بودیم و در کشف جرم شکر خدا با تلاش مجموعه انتظامی استان شاهد افزایش کشف در سه سال متوالی بودیم گفت: در حوزه کاهش سرقت در سال 1401 نسبت 1402 شاهد کاهش 13 درصدی سرقت و کسب رتبه چهارم در بین استان های کشور شدیم.

این مقام انتظامی در لرستان با بیان این که  66 در صد سرقت های استان سرقت های خرد است گفت: نسبت به نرخ وقوع سرقت نسبت به سایر استان ها در جایگاه بسیار خوبی قرار داریم و در حوزه سرقت های خشن، خوشبختانه با همکاری سایر دستگا ها و تلاش مجموعه انتظامی کاهش چشمگیری در این سه سال داشتیم.

سردار الهی با اشاره به این که در حوزه سرقت های خرد نسبت به سال گذشته 26 در کاهش سرقت داشتیم گفت:  بیش از 50 درصد سرقت های خرد استان توسط معتادان متجاهر انجام می شود و  آمادگی داریم در صورت تامین اعتبار برای ترک و بازپروری معتادان در مدت بسیار کوتاهی کمتر از 10 روز همه ی معتادان جمع آوری شوند و تحویل کمپ های ترک اعتیاد شود.

فرمانده انتظامی استان لرستان تصریح کرد: در حوزه سلاح و مهمات با توجه به فرهنگ استان و قرابت و دوستی مردم با سلاح و همسایگی با سه استان مرزی مقداری سلاح در دست مردم وجود دارد که خوشبتانه در این حوزه عملکرد خوبی در استان داشتیم همین امر باعث کاهش تیراندازی و سرقت های مسلحانه در استان در سه سال گذشته شده است ولی با این حال در این حوزه نیاز به کار فرهنگی است.

سردار الهی بیان کرد: در حوزه مواد مخدر و خرده فروشان در سال اول حضور بنده میانگین کشف مواد مخدر استان بین 5 تا 6 تن بود که در سال گذشته بیش از 10 تن و 600 کشف مواد مخدر داشتیم که از این حدود مقدار 2 هزار و 500 کیلوی آن از خرده فروشان کشف شده است و  از ابتدای سال جدید تا کنون یک  تن 710 کیلو کشف مواد مخدر داشتیم یعنی  نسبت به سال گذشته 110 درصد افزایش کشف داشتیم.

وی با اشاره به این که در حوزه تصادات که یک دغدغه است الحمدالله در 2 سال گذشته با توجه به وضعیت کشور و کاهش کرونا و افزایش سفر ها در همه آیتم های تصادفات روند کاهشی داشتیم گفت: کاهش 47 درصدی  تصادفات فوتی و کاهش 6 درصدی تصادفات جرحی و در مجموع کاهش 33 درصد تصادفات حاصل تلاش و حضور پلیس در سطح شهر و محورهای مواصلاتی بوده است.

فرمانده انتظامی استان گفت: در حوزه قتل در دو سال اخیر بین 10 تا تا 15 کاهش قتل در استان داشتیم و لی با این حال در حوزه قتل و نزاع  و در گیری ها نیاز به کار فرهنگی است.

  سردار الهی گفت: با توجه به گسترش روز افزون فناوری ها و پیچیدگی جرایم خوشبختانه در حوزه جرائم فضای مجازی توسط پلیس فتا استان و سایر پلیس های تخصصی بیش از 90 درصد جرایم کشف شده است.

وی با اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری "مدظله العالی"  به منظور افزایش تولید و رونق اقتصادی کشور در کنار سایر دستگاه ها و مردم با تمام توان آماده ایم تا این اتفاق مهم بیفتد.

نظر شما