شناسهٔ خبر: 66412221 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

پلیس آمریکا حجاب معترضین را به زور برداشت

براساس گزارش منابع خبری و تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی، پلیس ایالت آریزونا آمریکا در اقدامی توهین آمیز، حجاب فردی معترض به جنایات رژیم صهیونیستی را به زور برداشت. براساس گزارش منابع خبری و تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی، پلیس ایالت آریزونا آمریکا در اقدامی توهین آمیز، حجاب فردی معترض به جنایات رژیم صهیونیستی را به زور برداشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا، براساس گزارش منابع خبری و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، پلیس ایالت آریزونا آمریکا در اقدامی توهین آمیز، حجاب فردی معترض به جنایات رژیم صهیونیستی را به زور برداشت.

بر اساس ویدئویی که روزنامه‌نگار شبکه آمریکایی‌ای بی سی ۱۵ در آریزونا در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته است، پلیس آریزونا روسری زنی را که در تظاهرات حامی فلسطین در دانشگاه ایالتی آریزونا شرکت کرده بود، به زور برداشت.

شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR) خواستار تحقیق در مورد این هتک حرمت شده و اقدامات گزارش شده پلیس را که بنا بر گزارش‌ها حجاب تعدادی از زنان را در این تظاهرات برداشته است، محکوم کرده است.

عزه ابوسیف مدیر اجرایی شورا در بیانیه‌ای اعلام کرد: متمم اول قانون اساسی آمریکا، اجرای آزادانه دین را تضمین می‌کند و پلیس نمی‌تواند این اصل را نقض کند.

<div id="video-display-embed-code_12372713" ><script type="text/JavaScript" src="https://borna.news/fa/news/play/embed/2087645/12372713?width=400&height=300"></script></div>



در همین حین، ده‌ها گروه مترقی، حقوق مدنی و مذهبی در آمریکا همبستگی خود را با دانشجویان حامی فلسطین که علیه حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی اعتراض کرده‌اند، ابراز داشتند.

این گروه‌ها شامل «حزب خانواده‌های کارگر»، «جنبش اگر همین الان نه»، «جنبش طلوع خورشید»، «جنبش زندگی سیاهان» و «نسل زد برای تغییر» است.

شبکه خبری الجزیره در گزارش خود آورده است: این نهاد‌ها اعلام کردند: «ما از دانشجویانی که علیرغم فضای شدید فشار، ارعاب و تلافی‌جویانه از حق خود برای تظاهرات مسالمت آمیز استفاده می‌کنند، قدردانی می‌کنیم که برای افزایش آگاهی در مورد حمله اسرائیل به غزه با سلاح و بودجه ایالات متحده دست به تجمعات زده‌اند.»

در ادامه بیانیه آمده است: «این دانشجویان خواسته‌های روشنی مطرح کرده‌اند که دانشگاه‌هایشان از سرمایه‌گذاری شرکت‌هایی که از اشغال اسرائیل سود می‌برند صرف نظر کنند و محیط‌های امن برای فلسطینیان در سراسر دانشگاه‌های خود ایجاد کنند.»

امضا کنندگان این بیانیه شامل «موسسه عرب آمریکا»، «صندوق اقدام تغییر MPower»، «صلح سبز آمریکا» و «عدالت دموکرات» هستند.

در این بیانیه که مورد حمایت ۱۹۰ گروه است به مساله افزایش حمایت‌ها از اعتراضات پردیس‌های دانشگاهی با وجود سرکوب از سوی مقام‌های دانشگاه‌ها و آژانس‌های اجرای قانون اشاره شده است.

این گروه‌ها در بیانیه خود همچنین آورده‌اند: «همانطور که با دانشجویان معترض در پردیس‌های سراسر کشور همبستگی داریم، تعهد خود را برای تقویت صدای آنها، محکوم کردن واکنش خشونت‌آمیز مقامات و مدیریت دانشگاه به فعالیت‌های آنها، محکوم می‌کنیم و از دانشگاه‌ها می‌خواهیم حضور پلیس و سایر نیرو‌های نظامی را در پردیس‌ها متوقف کنند.»

در میان این واکنش‌ها، ده‌ها گروه مترقی با حمایت از دانشجویان گفتند: «شجاعت و عزم دانشجویان در مواجهه با ناملایمات به همه ما انگیزه می‌دهد که هر جا که بی‌عدالتی رخ می‌دهد، اقدام کرده و علیه بی‌عدالتی صحبت کنیم.»


اعتراضات دانشجویی با تجمعات و برپایی چادر در پردیس‌های دانشگاهی در سراسر آمریکا و حتی در دیگر کشور‌ها رو به فزونی است.

صد‌ها دانشجو، استاد و خبرنگار در آمریکا به دلیل حضور در این تجمعات دستگیر شده‌اند.

دانشگاه کلمبیا دانشجویان معترض را تعلیق کرده و ۴۰ دانشجو نیز در دانشگاه «آستین» تگزاس دستگیر شده‌اند.

رئیس دانشگاه کلمبیا به دانشجویان تا ساعت ۲ بعد از ظهر روز دوشنبه فرصت داده بود محل تحصن را ترک و خروج خودشان را اعلام کنند در غیر این صورت  این ترم تعلیق شده و نمی‌توانند دروس خود را به پایان برسانند. با این حال به نظر می‌رسد دانشجویان به این ضرب‌الاجل توجهی نکردند و رئیس دانشگاه کلمبیا اعلام کرد که مذاکرات با دانشجویان برای پایان دادن به تحصن شکست خورد.

وی مدعی شد که چادر‌های اعتراضی محیطی ناخوشایند برای دانشجویان و اساتید یهودی ایجاد کرده است.

در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، سازمان دهندگان اعتراضات با «کارول فولت»، رئیس دانشگاه حدود ۹۰ دقیقه جلسه داشتند. فولت از بحث در مورد جزئیات خودداری کرد، اما گفت که نگرانی‌های معترضان را شنیده و مذاکرات امروز (سه شنبه) ادامه خواهد داشت.

سرکوب اعضای هیات علمی و دانشجویان معترض در دانشگاه‌ها موجی از نگرانی را درباره آزادی آکادمیک و آزادی بیان در پردیس‌های دانشگاهی آمریکا ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما