شناسهٔ خبر: 66411787 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان:

ثمرات آسیب‌شناسی مشکلات بیشتر از طرح انتقاد از تریبون‌هاست

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان معتقد است که ثمرات آسیب‌شناسی مشکلات به مراتب بیشتر از طرح انتقاد از تریبون‌هاست.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی شامگاه گذشته 10 اردیبهشت در دیدار با مدیران و کارکنان حوزه‌های علمیه و رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان با اشاره به برتری جایگاه «عالم» در مقایسه با «عابد» اظهار کرد: علت این برتری، نقش ویژه علما در رشد و اعتلای جامعه است، در حالیکه عابد فقط در جهت رشد فردی خود گام برمی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه علما چه بخواهند و چه نخواهند رسالتی اجتماعی برعهده دارند، افزود: لباس مبارک روحانیت، لباس سربازی امام عصر (عج) و انجام خدمت برای یک نظام مبتنی بر خون مطهر شهدا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت حوزویان در رشد جامعه اظهار کرد: همکاری و هم‌افزایی بخش‌های مختلف حوزه‌های علمیه می‌تواند دامنه اثرگذاری آنها را افزایش دهد.

امام جمعه سمنان «خودسازی» را مقدمه اثرگذاری بیشتر حوزویان دانست و گفت: گاهی تربیت مطلوب یک عالم به تحولات عمیق فرهنگی در یک نقطه یا منطقه منجر می‌شود.

وی با تاکید بر توجه متوازن به علم، اقتصاد و سیاست چه در ابعاد داخلی و چه در ابعاد بین‌المللی تصریح کرد: امروز اگر دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از مردم غزه به صحنه می‌آیند مسئولیت حوزویان در تبیین وقایع و رویدادهای بین‌المللی بیش از پیش عیان می‌شود.

نماینده مقام معظم رهبری در استان با بیان اینکه افراد دغدغه‌مند فعالیت وسیعتر و موثرتری نسبت به سایر گروه‌ها دارند اظهار کرد: در شرایطی که مردم عزیزمان با مشکلات مختلف معیشتی و اقتصادی مواجه هستند حوزویان باید مانند همیشه در کنار مردم قرار داشته باشند و نسبت به رفع مشکلات تلاش کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با تاکید بر ضرورت و اهمیت «کادرسازی» برای انقلاب اسلامی گفت: همه ما باید تعارفات را کنار بگذاریم و ناظر به واقعیت‌های حقیقی و مجازی، در عرصه تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی و گفتمان‌سازی گام برداریم.

امام جمعه سمنان رفع شبهات را وظیفه آنی و مستمر حوزویان و دلسوزان دانست و افزود: بسیاری از شبهاتی که به صورت روزانه توسط دشمنان و بیگانگان پمپاژ می‌شوند با ارائه پاسخ‌هایی مستند، مستدل و علمی قابل رفع هستند.

وی با تاکید بر توجه به «مسائل روز» در تربیت کادر در حوزه‌های علمیه گفت: بنابر روایات «تقدیر المعیشه» یا به تعبیری «مدیریت معیشت شخصی و اجتماعی» به عنوان یکی از درجات کمال انسان ذکر شده است لذا باید برای چنین موضوعاتی نیز برنامه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان، تقابل با دولت از تریبون‌های مذهبی را به مثابه پاک کردن صورت مساله دانست و افزود: ثمرات آسیب‌شناسی مشکلات اقتصادی و تلاش برای رفع آنها به مراتب بیشتر از طرح انتقاد از تریبون‌ها و منابر است، لذا باید تربیت کادر و نیروی انسانی مناسب در این بخش نیز مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با تقدیر از اقدامات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در ادوار مختلف گفت: تربیت کادر مجرب در حوزه‌های علمیه نیازمند عزم و اراده جدی است.

امام جمعه سمنان با اشاره به اجرای طرح «امین» در مدارس اظهار کرد: حضور موثر در بین جوانان و نوجوانان نیازمند علم، تسلط و مهارت است، چراکه در غیر این صورت ممکن است نقض غرض صورت بگیرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حضور برخی از حوزویان در مراکز پژوهشی گفت: اگر می‌خواهیم نقش خود را در مدیریت فرهنگی و تحولات اجتماعی استان به بهترین وجه ایفا کنیم باید تلاش و پیگیری خود را نسبت به گذشته افزایش دهیم.

 در ابتدای این جلسه حجج اسلام جمشیدی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان، ابراهیمی فر مدیر حوزه علمیه برادران سمنان و نجم مدیر حوزه علمیه خواهران سمنان به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته و طرح برنامه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام

نظر شما