شناسهٔ خبر: 66411396 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

بزرگداشت شهید حاج طالع یوسف‌اف | روحانی پاکستانی: خون حاج طالع تشیع را در آذربایجان زندہ‌تر کرد

بزرگداشت شهید حاج طالع یوسف‌اف همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی و اعلام حمایت از ۵ هزار شیعه مظلوم زندانی در زندان های جمهوری آذربایجان در مسجد مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم بزرگداشت شهید حاج طالع یوسف‌اف همرزم سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی، شامگاه دوشنبه با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جوانان جهان اسلام و محور مقاومت، طلاب حوزه‌های علمیه و مردم بصیر قم در مسجد مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد.

شهید حاج طالع یوسف‌اف از همرزمان سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی و اهالی جمهوری آذربایجان بود که به جرم دفاع از حرم حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) در این کشور زندانی و بر اثر شکنجه های شدید در زندان به شهادت رسید.

در این مراسم حجت‌الاسلام محمد لطیف مطهری از روحانیون پاکستان بیان کرد: از طرف شیعیان پاکستان به محضر امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری و ملت شیعه آذربایجان به مناسبت شهادت مرد مومن، شجاع و عاشق امام حسین(ع) شهید طالع یوسف‌اف تسلیت و تبریک می‌گویم.

این روحانی شیعه پاکستانی گفت: شهدا زندہ هستند و زندگانی آنها حیات طیبه است. شهادت مومنان و شجاعان و شاگردان مکتب امام صادق(ع) برای یک ملت حیات می‌دهد و خون شهدا زکات آن ملت است و آن را بیمه می‌کند.

حجت‌الاسلام مطهری در خصوص این شهید مدافع حریم اهل‌بیت(ع) گفت: شهید حاج طالع یوسف‌اف مدافع حرم و همرزم شهید سردار دلها حاج قاسم سلیمانی بود و در آزادی دیرالزور سوریه نقش داشت.

وی افزود: خون حاج طالع مکتب تشیع در آذربایجان را زندہ‌تر خواهد کرد و ظالمان و ستمگران بالاخص شر مطلق اسرائیل و شیطان بزرگ آمریکا را رسوا و ذلیل خواهد کرد. شهید حاج طالع عشق حقیقی را از کربلا یاد گرفته بود و به خاطر همین شکنجه‌ھا را تحمل کرد، ولی با ظالم و خیانت‌کار بیعت نکرد.

این روحانی پاکستانی افزود: رفتار و سیرت شهید حاج طالع گواہ بر این بود که پاداش ایشان شهادت‌ است، چون زیارت عاشورا، زیارت جامعه کبیره و نماز شب را ترک نمی‌کرد و همیشه در مناطق جنگی روزه می‌گرفتند.

وی ادامه داد: ملت شیعه شهادت در راه اسلام و دفاع از مقدسات را فخر می‌داند لذا کسی این طور وهم نکند که پیروان و عاشقان حیدر کرار(ع) را شهید بکند قصه تمام می‌شود، خیر، ما هر چه شهید بدهیم زنده‌تر می‌شویم و ظالمان و ستم‌گران مثل اسرائیل و آمریکا را در تمام نقاط عالم ذلیل و خوار می‌کنیم.

این روحانی پاکستانی در پایان گفت: شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق و عشق به وصال محبوب و معشوق است.

انتهای‌پیام/

نظر شما