شناسهٔ خبر: 66410981 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه به کاهش تعداد پرونده‌ها و افزایش شفافیت کمک می‌کند

رئیس کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه طولانی شدن پرونده‌های قضایی بر زندگی و معیشت مردم اثر می‌گذارد گفت: سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه می‌تواند به کاهش تعداد پرونده‌ها کمک کند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه که در تاریخ ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ به تصویب رئیس قوه قضاییه رسیده است، ابلاغ شد.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با میزان، قضازدایی از دعاوی دارای موضوعات فاقد ماهیت قضایی به دلیل جلوگیری از کثرت ورودی پرونده به دستگاه قضایی را از موارد مهم سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه دانست و بیان کرد: هر اقدامی که از طرف حاکمیت به ویژه با اولویت دستگاه قضا به کاهش پرونده‌ها کمک کند به مسیر حرکت در حوزه مسائل اجرایی رونق می‌بخشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه طولانی شدن پرونده‌های قضایی بر زندگی و معیشت مردم اثر می‌گذارد ادامه داد: سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه می‌تواند به کاهش تعداد پرونده‌ها و شفافیت بهتر کمک کند.

وی ضمن قدردانی از رئیس قوه قضاییه و مجموعه دستگاه قضا برای ابلاغ سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه گفت: شورای حل اختلاف یکی از ظرفیت‌های بزرگ دستگاه قضاییی است تا به‌وسیله آن تلاش کنیم پرونده‌ای تشکیل نشود.

پورابراهیمی اظهار کرد: در حوزه پرونده‌های مفاسد و برخی پرونده‌های قضایی شفافیت اطلاعات اقتصادی از موارد مهم است که پیشنهاد می‌کنیم اطلاعات اقتصادی از جمله تجاری، شخصی و ... شفاف شود چراکه باعث جلوگیری از پیدایش فساد شده و اجازه نمی‌دهد پرونده تخلف تشکیل شود .

نماینده مردم راور و کرمان در مجلس گفت: بیشتر انرژی نظام صرف مبارزه با فساد می‌شود در حالی‌که اگر از پیدایش فساد پیشگیری شود بسیاری از مشکلات حل شده و ورودی پرونده‌ها کاهش چشمگیری خواهد یافت.

انتهای پیام/

نظر شما