شناسهٔ خبر: 66406217 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

شوراهای شهر بهارستان زمینه را برای مشارکت مردم در بازآفرینی شهری فراهم کنند

معاون وزیر راه و شهرسازی در همایش تقدیر از شوراهای شهر و روستا بهارستان بر برنامه ریزی دقیق و سیاست گذاری صحیح مدیریت شهری، جهت مشارکت مردم در بازآفرینی شهری تاکید کرد. معاون وزیر راه و شهرسازی در همایش تقدیر از شوراهای شهر و روستا بهارستان بر برنامه ریزی دقیق و سیاست گذاری صحیح مدیریت شهری، جهت مشارکت مردم در بازآفرینی شهری تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در همایشی که به مناسبت هفته شوراها به میزبانی شهرداری و شورای اسلامی شهر گلستان برگزار شد، در سخنرانی خود در این همایش گفت: "بازآفرینی شهری یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای همه کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ است و  بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، مشکلات عدیده‌ای را برای ساکنین این مناطق ایجاد می‌کنند و زمینه را برای بروز آسیب‌های اجتماعی فراهم می‌کنند.

وی با بیان اینکه بازآفرینی شهری باید به صورت جامع و با مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادها انجام شود، افزود: در این زمینه، نقش شوراهای اسلامی شهر بسیار مهم و کلیدی است و شوراها به عنوان نمایندگان مردم در مدیریت شهری، می‌توانند با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری صحیح، زمینه را برای مشارکت مردم در بازآفرینی شهری فراهم کنند.

دکتر غراوی معاون فنی و عمرانی استانداری تهران نیز در این همایش با اشاره به اقدامات انجام شده در استان تهران برای بازآفرینی شهری گفت: در استان تهران، اقدامات خوبی در زمینه بازآفرینی شهری انجام شده است و ما با همکاری دستگاه‌های مختلف، توانسته‌ایم بخشی از مشکلات بافت‌های فرسوده را حل کنیم و کیفیت زندگی در این مناطق را ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه بازآفرینی شهری یک فرایند مستمر و طولانی‌مدت است، خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر، نیازمند همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادها هستیم و همچنین باید از ظرفیت‌های مردمی نیز در این زمینه استفاده کنیم.

در ادامه عبداله نوحی فرماندار بهارستان، طی سخنانی ضمن تبریک ۹ اردیبهشت ماه روز ملی شورا، نهاد مقدس شورای اسلامی را نماد مردم‌سالاری دینی عنوان کرد و گفت: نمایندگان و خدمتگزاران مردم در نظام اسلامی در هر جایگاه و منصبی باید فرصت خدمت به مردم را مغتنم شمرده و برای کسب رضای خداوند متعال و امیدآفرینی و جلب رضایت شهروندان تلاش نمایند.

وی با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری و روستایی خدمات گسترده و فراگیری را در شهرستان ارائه و اقدامات عمرانی بسیار خوبی را اجرایی نموده که قابل تقدیر است، افزود: تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به مطالبات مردم موضوع بسیار مهمی است که می‌بایست در دستگاه‌های اجرایی بخصوص شهرداری ها و دهیاری ها مورد توجه ویژه قرار گرفته و مشکلات مردم در کمترین زمان مرتفع شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما