شناسهٔ خبر: 66402280 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برای کارکنان کشتارگاه دام طرقبه شهرستان طرقبه شاندیز

برگزاری کلاس آموزشی با محوریت بیماری‌های مشترک انسان ودام

کلاس آموزشی با محوریت بیماری‌های مشترک انسان و دام برای کارکنان کشتارگاه دام طرقبه برگزارشد.

صاحب‌خبر -

برگزاری کلاس آموزشی با محوریت بیماری‌های مشترک برای کارکنان کشتارگاه دام طرقبه شهرستان طرقبه شاندیز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز،گفت: ۲۰۰ بیماری زئونوز (مشترک بین انسان و دام) شـناسایی شده است که از مهم‌ترین این بیماری‌ها می‌توان به بیماری‌های تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، بروسـلوز، مشمشه، هاری وکیست هیداتید  اشاره کرد.

دکتر علیرضا قدرتی افزود: با توجه به اینکه با گرمای هوا و فعالیت کنه‌ها احتمال آلودگی دام‌ها به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو افزایش می‌یابد و از سوی دیگر از مهم‌ترین راه‌های انتقال آن به انسان گزش کنه، تماس با دام و ترشحات خونی دام آلوده است.

او گفت:لذا ارتقای سطح آگاهی افراد علی الخصوص قصابان و چوبداران از طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی و تاکید بر لزوم استفاده از تجهیزات بهداشتی از جمله لباس کار، چکمه، کلاه ایمنی، ماسک و دستکش در پیشگیری از بیماری‌ها بسیار موثر است.

قدرتی در پایان ضمن تاکید بر اهمیت نگهداری لاشه‌های استحصالی در کشتارگاه به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۴-۰ درجه سانتیگراد جهت کاهش ph گوشت و از بین رفتن ویروس عامل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از شهروندان خواست در هنگام خرید گوشت قرمز به مهر و لیبل دامپزشکی توجه و از خرید گوشت و سایر فرآورده‌های دامی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی غیر معتبر جدا خودداری کنند.

نظر شما