شناسهٔ خبر: 66400001 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

417 اثر به دومين جشنواره منطقه‌اي مطبوعات شرق کشور راه يافتند

صاحب‌خبر -
417 اثر به دومين جشنواره منطقه‌اي مطبوعات شرق کشور راه يافتند
خبرگزاری آریا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آریا اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، علی فرخنده اظهار کرد: در دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور یادمان پروفسور معتمدنژاد به میزبانی خراسان جنوبی حدود 600 نفر ثبت نام و آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند که پس از بررسی و داوری اولیه آثار، تعداد 417 اثر تأیید و در ادامه توسط دفتر مطالعات برنامه ریزی رسانه های وزارت ارشاد داوری می‌شود.
وی افزود: از بین 600 اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، خراسان جنوبی با 314 اثر و خراسان رضوی با ارسال 141 اثر به ترتیب بیشترین آثار را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده و مابقی آثار هم از استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، جنوب کرمان، یزد، خراسان رضوی و شمالی ارسال شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه اختتامیه دومین جشنواره منطقه‌ای شرق کشور در 27 اردیبهشت و روز ارتباطات برگزار می‌شود، تصریح کرد: پس از بررسی اولیه، 183 اثر به دلیل عدم مطابقت با فراخوان، عدم تناسب تاریخ آثار بر اساس فراخوان و... به جشنواره راه نیافت.
فرخنده با بیان اینکه جشنواره در دو بخش موضوعی و آزاد برگزار می‌شود، گفت: از 417 اثر تأیید شده، 255 اثر در بخش آزاد و 162 اثر در بخش موضوعی است که در بخش آزاد نیز بیشترین اثر به ترتیب در زمینه تیتر و گزارش و در بخش موضوعی هم بیشترین آثار تأیید شده در بخش شعار سال است.
دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور یادمان پروفسور معتمدنژاد با حمایت معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری خانه مطبوعات استان برگزار می‌شود.

نظر شما