شناسهٔ خبر: 66398044 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اصفهانی‌ها در قالب طرح «فجرانه»، ۱۵ هزار میلیارد ریال خرید کردند

اصفهان-ایرنا-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: هم‌استانی‌ها تاکنون ۱۵ هزار میلیارد ریال در قالب طرح «فجرانه» از فروشگاه‌ها خرید کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

میثم مداحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح فجرانه کالا برگ الکترونیکی از خدمات دولت سیزدهم برای حمایت از امنیت غذایی خانوارهای یارانه بگیر دهک اول تا هفتم در حال اجراست.

وی ادامه داد: به موجب این طرح، خانوارهای یارانه‌بگیر دهک اول تا هفتم می‌توانند ۱۱ قلم کالا شامل شیر بطری، پنیر، ماست، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله را خریداری کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان اضافه کرد: این کالاها در فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ الکترونیکی توزیع می‌شود و کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* و برنامه کاربردی شما، میزان اعتبار کالابرگ را برای کالا برگ به سرپرستان خانوار نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به ازای هر فرد برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی به حساب سرپرست خانوارها واریز شده است.

مداحی با بیان اینکه طرح فجرانه به مدت سه ماه از هفدهم بهمن سال گذشته تا هفدهم اردیبهشت سال جاری اجرا می‌شود، تصریح کرد: اجرای این طرح علاوه بر کمک به اقتصاد استان به امنیت غذایی خانوارها هم کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: طرح فجرانه با یارانه تشویقی متفاوت است و مردم علاوه بر بهره‌مندی از طرح فجرانه می‌توانند یارانه نقدی خود را هم دریافت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از مردم خواست تا برنامه کاربردی «شما» را روی گوشی موبایل خود نصب کنند تا اطلاعات دقیقی در باره طرح فجرانه کالابرگ را بدست آورند.

وی همچنین از اجرای طرح موسوم به «یسنا» در بستر طرح کالا برگ خبر داد و اضافه کرد: این طرح شامل مادران شیرده است که همزمان با طرح کالا برگ در حال اجرایی شدن است.

مداحی بیان کرد: حمایت از مادران شیرده در قالب این طرح که در دهک اول تا سوم قرار داشتند، یکی از اقدامات دیگری است که برای امنیت غذایی خانوارها در این دوره صورت گرفت.

وی گفت: یک میلیون مادر در کل کشور زیر پوشش این طرح قرار گرفتند و به ازای هر مادر در هر ماه ۶۰۰ هزار تومان اعتبار به حساب سرپرست خانوار منظور شد.

اصفهانی‌ها در قالب طرح «فجرانه»، ۱۵ هزار میلیارد ریال خرید کردند

به گزارش ایرنا، اقلام مشمول مرحله جدید طرح خرید کالابرگ الکترونیکی در جدول فوق شرح داده شده است.

نظر شما