شناسهٔ خبر: 66395728 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گامی نو با هدف ارتقای برنامه‌سازی رادیویی برای حرم امام رضا (ع)

آشنایی دست اندرکاران رسانه ملی با ظرفیت‌های مختلف حرم مطهر رضوی

تهیه‌کنندگان و مدیران صدای سازمان صدا و سیما از ظرفیت‌های مختلف حرم مطهر رضوی برای ارتقای سطح برنامه‌سازی رادیویی بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

آشنایی دست اندرکاران رسانه ملی با ظرفیت‌های مختلف حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده شورای معارف معاونت صدای سازمان صدا و سیما گفت:  بازدید دوره‌ای آشنایی تهیه‌کنندگان و مدیران صدای سازمان صدا و سیما  از ظرفیت‌های مختلف حرم مطهر رضوی با هدف ارتقای سطح برنامه‌سازی رادیویی با محور حرم مطهر امام رضا (ع) در حال برگزاری است.

حسن رضایی افزود: این بازدید دوره‌ای از ظرفیت‌های رسانه‌ای، علمی، فرهنگی و اجتماعی آستان قدس رضوی باهدف آشنایی بیش از پیش مدیران رسانه‌ای کشور با ظرفیت‌های مختلف حرم مطهر  امام رضا (ع) و ارائه ایده‌های جدید برای برنامه‌سازی، به مدت سه روز ویژه تهیه‌کنندگان و مدیران صدای سازمان صدا و سیما در داخل و خارج از حرم مطهر به همت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از تهیه‌کنندگان تاکنون در حرم مطهر رضوی برنامه اجرا کرده‌اند، اما از ظرفیت‌های مختلف آن غافل بوده‌اند، گفت: این دوره آموزشی فرصتی برای این افراد است تا با ایده‌ها و سوژه‌های جدید بیش از پیش آشنا شوند.

نماینده شورای معارف معاونت صدای سازمان صدا و سیما با اشاره به دو اتفاق مهم «آشنایی تهیه‌کنندگان با ظرفیت‌های مختلف حرم مطهر» و «برنامه‌ریزی برای تولید برنامه‌های متنوع در دهه کرامت و دهه آخر صفر» در این دوره گفت: پخش روزانه ویژه برنامه‌ای از حرم مطهر در تقویم سالانه سازمان صدا و سیما برنامه ریزی خواهد شد.

 پخش برنامه زنده رادیویی از رواق کودک در ایران صدا
رضایی با بیان اینکه تاکنون به برخی از حوزه‌ها مانند رواق کودک توجه کافی نشده است، گفت: در این دوره، ایده‌های جالبی برای برنامه‌سازی در این حوزه ارائه شده است.

وی با اشاره به تدارک برنامه‌ای زنده با محوررواق کودک در ایران صدا به عنوان یک ایده افزود: همچنین مقرر شده است؛ برنامه‌های رادیویی با محور معرفی کتابخانه حرم مطهر به عنوان گنجینه‌ای عظیم از کتاب‌های نفیس، ساخته شود.

نماینده شورای معارف معاونت صدای سازمان صدا و سیما  گفت: جشنواره‌ای در پایان هر سال برای معرفی تولیدات اختصاصی با موضوع حرم مطهر برگزار می‌شود که شامل برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و اینترنتی خواهد بود.

نظر شما