شناسهٔ خبر: 66393770 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی

بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی ثبت شد.

صاحب‌خبر -

ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی گفت: ۴۹ میلیون و ۵۹۴ هزار تردد بین استانی فروردین امسال در ورودی و خروجی‌های استان ثبت شده  که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد کاهش یافته است.

ایرج دست نشان، با اشاره به اینکه متوسط تردد بین استانی روزانه در فروردین امسال بیش از یک میلیون و ۵۹۹ هزار تردد بود، افزود: بیشترین تردد در ورود و خروج به استان در روز جمعه ۳۱ فروردین به میزان بیش از ۱۲۷ هزار  تردد ثبت شد.

دست نشان، با اشاره به اینکه محور ارومیه - سلماس با متوسط تردد روزانه ۲۲ هزار و ۶۰۹ تردد پر ترددترین محور استان در فروردین ماه بود، اظهار کرد: بر اساس اطلاعات پلاک های ثبت شده در دوربین های پلاک خوان از ابتدای فروردین ماه، بطور تقریبی ۸۷۴ هزار و ۳۰۰ پلاک خودرو یکتا در محورهای برون شهری آذربایجان غربی رؤیت شد که از این پلاک ها حدود ۸۱۸ هزار و ۲۷۴  پلاک مربوط به وسایل نقلیه شخصی بوده است.

وی گفت: بیشینه حضور وسایل نقلیه غیربومی بر اساس پلاک خوانده شده توسط سامانه های پلاک‌خوان در بازه فروردین ماه، در روز شنبه ۴ فروردین  معادل ۲۴ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده بوده که آمارها نشان می دهد سهم وسایل نقلیه غیر بومی در استان نسبت به مدت مشابه  یک درصد  کاهش یافته است.

دست نشان، با تأکید به اینکه ماندگاری وسایل نقلیه در استان نشان دهنده آن است که در ماه فروردین امسال تقریباً ۳۹ هزار وسیله نقلیه (معادل ۱۲ درصد از کل وسایل نقلیه غیربومی مشاهده شده در استان) بین یک تا سه روز در استان اقامت داشتند، افزود: بر اساس اطلاعات پلاک های  ثبت شده در دوربین‌های پلاک‌خوان در فروردین ماه ، ۸۷۴ هزار و ۴۱۷ وسیله نقلیه از آذربایجان‌غربی در سایر استانها مشاهده شده و استانهای آذربایجان شرقی، زنجان و تهران  بیشترین سهم مقاصد سفر را در استانها داشته اند. 

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اضافه کرد: براساس اطلاعات پلاک های ثبت شده در ماه قبل از مجموع بیش از ۱۰ میلیون و ۵۱۲ هزار تردد ثبت شده در استان ، ۴۹ هزار و ۱۰۵ مورد انواع تخلفات ثبت شد که تخلف بیش از ۳۰ کیلومتر برساعت تجاوز از سرعت مجاز در این بازه ۴۸ هزار و ۳۷۰ مرتبه تکرار شد که نیازمند توجه ویژه و برخورد جدی از سمت نهاد ها و مسئولان ذیربط است.

نظر شما