شناسهٔ خبر: 66393647 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سازش ۲۱ درصدی متقاضیان طلاق در آذربایجان شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: با انجام مشاوره‌های روان‌شناسی برای زوج‌های متقاضی طلاق در مراکز مشاوره‌ای این مجموعه، ۲۱ درصد درخواست‌های طلاق منجر به سازش شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، فرگل صحاف صبح امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در گردهمایی روان‌شناسان و مشاوران بهزیستی آذربایجان شرقی اظهار کرد: با هدف کنترل و کاهش طلاق، روان‌شناسان زیر نظر بهزیستی استان در ۳۶ مرکز دولتی و غیردولتی به ارائه خدمات مشاوره‌ای برای زوجین متقاضی طلاق مشغول هستند که نتایج مثبتی تاکنون به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه ارتباط بهزیستی با جامعه هدف از طریق مشاوره‌های حضوری و تلفنی در بحران‌های فردی و خانوادگی گام نخست مداخله‌گری است، افزود: در حال حاضر مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تهدیداتی را برای سلامت جسمی و روانی افراد ایجاد می‌کند که سال گذشته تعداد حدود ۴۰ هزار مورد مشاوره حضوری در ۱۷۶ مرکز دولتی و غیردولتی ارائه شد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۸۰ هزار و ۱۶۳ مشاوره توسط ۱۸ مشاور به صورت تلفنی و رایگان از طریق تماس با خط ۱۴۸۰ انجام شد که تماس با خط تلفنی مزبور و صحبت و در میان گذاشتن تغییر حالت‌های روحی و روانی با روان‌شناسان بهترین راه‌حل به‌شمار می‌رود و تلاش روان‌شناسان در تاب‌آوری افراد خانواده و مدیریت هیجان و احساس، کمک بسیاری به نظام سلامت کشور می‌کند.

صحاف تاکید کرد: ضرورت حفظ، ارتقا و تأمین سلامت روان همواره در رأس برنامه‌های راهبردی و اولویت‌های تمام جوامع قرار دارد و جامعه آرمانی و مورد انتظار جامعه‌ای است که تک‌تک افراد آن در سطح بالایی از سلامت قرار داشته باشند.

وی با بیان اینکه بهزیستی با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مداخله در بحران‌های اجتماعی، ارائه خدمات حمایتی و توان‌بخشی به معلولان، مددجویان و گروه‌های آسیب‌پذیر از جمله زنان، کودکان و سالمندان نیازمند جامعه را در دستور کار داریم، تصریح کرد: این سازمان مرجع صدور پروانه تأسیس و فعالیت در بسیاری از زمینه‌ها از جمله کلینیک‌ها و اورژانس‌های مددکاری اجتماعی و روان‌شناسی، مراکز خدمات مشاوره اجتماعی و روان‌شناختی اجتماعی، مراکز توان‌بخشی معلولان، مراکز حرفه‌آموزی معلولان، مراکز توان‌بخشی و نگهداری از سالمندان، مراکز توان‌بخشی و درمانی بیماران روانی مزمن و مراکز خدمات مشاوره ژنتیک است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: این سازمان بر اساس مأموریت ذاتی و قانونی خود در گستره بزرگی از فعالیت‌ها در حال ارائه خدمات روان‌شناختی و اجتماعی قرار گرفته است که این خدمات در رویکرد پیشگیرانه، توانمندسازی و شناخت عوامل خطر و محافظ سلامت اجتماعی در تمام افراد جامعه به‌ویژه گروه هدف بهزیستی قابل ارائه است.

صحاف با اشاره به ارتباط تنگاتنگ فعالیت‌های بهزیستی با حوزه‌های گوناگون روان‌شناسی افزود: بهزیستی جزو نهادهایی است که بیشترین ظرفیت را برای همکاری و مشارکت در خدمات روان‌شناختی فراهم کرده است و در حال حاضر حدود هزار روان‌شناس از جمله ۲۵۰ نفر در بخش دولتی و حدود ۶۰۰ نفر در بخش‌های غیردولتی، زیر نظر سازمان مشغول به فعالیت هستند.

نظر شما