شناسهٔ خبر: 66391032 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دهم اردیبهشت؛ روز ملی خلیج فارس

خلیج فارس خانه ماست...

خلیج فارس، نگین درخشان خطه جنوب ایران، با بنادر و جزایری یکی از یکی زیباتر و دل نوازتر، در نام و مکان متفاوت؛ اما پیوند خورده به قلب دریایی بی مثال با گرهی ناگسستنی، قوت گرفته در طول تاریخ

صاحب‌خبر -
از سمفونی روح نواز درخشش نور و رنگ در پنجره‌های کوچه پس کوچه‌های قدیمی بوشهر تا مشعل‌های فروزان جزیره خارک؛ در یتیم خلیج فارس.
 
از سیراف پرآوازه و دره لیر با آبراه‌های افسانه‌ای تا بهشت پرندگان نخیلو.
 
از خلیج نایبند و حرا‌های افسونگرش تا رقص امواج بر ساحل صخره‌ای بنود.
 
از عسلویه؛ گنجینه ایرانیان در خلیج فارس تا جزیره زیبای قشم، عرصه هنرنمایی آب و باد و خاک.
 
از ساحل فیروزه‌ای لارک بر حریر آبی خلیج فارس تا ساحل نقره فام هنگام؛ و شاه کلید خلیج فارس؛ جزیره رنگ‌ها و گنج ها؛ هرمز هزار رنگ.
 
خلیج فارس خانه ماست ... نه فقط به شهادت آثار و نقشه‌های هرودوت و بطلمیوس و هزاران سند و نقشه جغرافیایی و تاریخی که به گواهی صد‌ها سند زنده عربی و غربی در همین نزدیکی‌ها
 
خلیج فارس خانه ماست...
 
                                                                                     نامه عبدالعزیز آل سعود بنیانگذار نظام سعودی 
 
 
خلیج فارس خانه ماست...
 
نامه تاریخی نماینده سیاسی بریتانیا به امیر فیصل بن ترکی آل سعود 
 
هنوز نام خلیج فارس بر مدال فرمانده ناو وینسنس آمریکا می‌درخشد، مدالی به نشانه لیاقت فرمانده‌ای که ۲۹۰ انسان بی گناه را مسافر سفری بی بازگشت کرد.
خلیج فارس خانه ماست...
 
حتی بر سنگ قبر سربازان تروریست سنتکام هم نام خلیج فارس سنگینی می‌کند و نشان‌هایی که به افتخار جنگ افروزی‌های مداوم در غرب آسیا بر سینه هاشان به نام خلیج فارس نقش بسته.
خلیج فارس خانه ماست...
 
خلیج فارس، خانه ماست، خانه امید و آرزویمان؛ که نام پر آوازه اش نه به رقص شمشیر‌های عربی می‌رود و نه به دلارپاشی‌های بی حساب و کتاب.
<div id="video-display-embed-code_11053385"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4218586/11053385?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما