شناسهٔ خبر: 66387603 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه‌ آسیا‌نیوز | لینک خبر

تشریح اقدامات پلیس یزد در مبارزه با سرقت

یزد - فرمانده انتظامی استان یزد گفت: در طرح مبارزه با سرقت پلیس یزد 25 سارق دستگیر شدند

صاحب‌خبر -

 

آسیانیوز / یزد ؛ سردار "عباسعلی بهدانی فرد" در این خصوص گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و برخورد با جرایم به خصوص سرقت از اولویت های اصلی و مهم پلیس یزد است.

وی ادامه داد: ماموران پلیس شهرستان یزد در هفته گذشته پس از هماهنگی قضائی، طرح های ویژه انتظامی را اجرا و 25 سارق را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان یزد افزود: سارقان پس از انتقال به کلانتری و بازحویی های فنی و پلیسی به 56 فقره انواع سرقت در محلات مختلف شهر یزد اعتراف کردند.

سردار بهدانی فرد تصریح کرد: مبارزه با سرقت نیازمند همکاری تمامی دستگاه های مسئول و همچنین شهروندان است که در این خصوص مردم باید هشدارهای پلیس را جدی بگیرند.

رئیس پلیس استان یزد یادآور شد: از شهروندان انتظار داریم هرجا که موارد مشکوکی را مشاهده کردند بلافاصله با تلفن 110 تماس گرفته و موضوع را برای بررسی به پلیس اعلام کنند.

فراجا سازمانی است که در خط مقدم مقابله با ناهنجاری های اجتماعی قرار گرفته

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان یزد گفت: فراجا سازمانی است که در خط مقدم مقابله با ناهنجاری های اجتماعی قرار گرفته و همه بخش ها و نهادها در بحث عفاف و حجاب باید پای کار بیایند و پشتیبان پلیس باشند.

حجت الاسلام "محمد کارگر" در دیدار با فرمانده انتظامی استان یزد با بیان اینکه امر به معروف یک فریضه واجب الهی است خاطرنشان کرد: برای انجام این فریضه باید همگان پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه دشمن در عرصه های نظامی از رویارویی با ایران ناامید است افزود: تنها امید دشمن برای اینکه بتواند ضربه ای به نظام وارد کند از طریق تهاجم فرهنگی است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: فراجا سازمانی است که در خط مقدم مقابله با ناهنجاری های اجتماعی قرار گرفته و همه بخش ها و نهادها در بحث عفاف و حجاب باید پای کار بیایند و پشتیبان پلیس باشند.

حجت الاسلام کارگر گفت: من به عنوان نماینده طلاب حوزه های علمیه خواهران استان یزد از زحمات پلیس یزد در اجرای بسیار خوب طرح نور تشکر می کنم؛ چراکه از زمان اجرای این طرح شاهد وضعیت خوبی در شهر هستیم.

وی یادآور شد: امیدواریم همه کمک کار پلیس باشند تا در رسیدن به اهداف موردنظر این طرح به نتایج مطلوبی دست پیدا کند.

همچنین در این دیدار سردار بهدانی فرد فرمانده انتظامی استان یزد ضمن اشاره به اقدامات پلیس یزد در اجرای طرح نور گفت: مردم یزد همکاری خوبی را در این ایام با پلیس داشته اند.

گفتنی است در پایان مدیران حوزه های علمیه خواهران یزد نیز ضمن قدردانی از زحمات پلیس؛ بیانیه خود را در اعلام حمایت از پلیس یزد برای اجری طرح نور قرائت کردند.

اجرای طرح انضباط شهری و برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در بافق

رئیس پلیس راهور شهرستان بافق از اجرای طرح کنترل موتورسیکلت سواران متخلف خبر داد.

سروان "امیر سالاری" گفت: در راستای پیشگیری از حوادث ترافیکی و کنترل تخلفات، طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف از روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه در سطح شهر بافق آغاز شده است.

وی افزود: در این طرح به استناد ماده 20 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، با تخلفات موتورسیکلت سواران از قبیل حرکت در پیاده رو یا در جهت خلاف مسیر مجاز، ایجاد عمدی صدای ناهنجار، حمل بارغیرمتعارف، حرکت نمایشی مارپیچ، تک چرخ، حمل یدک، عدم استفاده از کلاه ایمنی و فاقد گواهینامه و تردد در خطوط ویژه اتوبوسرانی، برخورد و ضمن صدور قبض جریمه نسبت به توقیف موتورسیکلت حداکثر به مدت 15 روز  و در صورت تکرار یک ماه اقدام می شود.

رئیس پلیس راهور شهرستان بافق به والدین و خانواده ها توصیه کرد از دراختیارگذاشتن موتورسیکلت به فرزندان خود که فاقد گواهینامه رانندگی موتورسیکلت می باشند خودداری کنند.

کشف کالای قاچاق در مروست

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان مروست گفت: مأموران پلیس مروست انواع خوراکی های قاچاق را کشف کردند.

سرهنگ "عباس رضایی" درباره این خبر بیان داشت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی مروست  حین کنترل محور مواصلاتی مروست به یزد به یکد ستگاه پراید سفید مشکوک و به راننده دستور ایست صادر و آن را متوقف کردند.

 

سرهنگ  رضایی  افزود: در بازرسی از خودرو  مقادیری نوشابه انرژی زا ، انواع شکلات، انواع آبیموه ، آدامس و .... که به صورت قاچاق حمل می شد قاچاق کشف شد

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان مروست تصریح کرد: در این خصوص 2 متهم دستگیر  ومراتب تشکیل پرونده و به حضور مقام قضایی رسید.

417 گرم هروئین از معده قاچاقچی کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان یزد از دستگیری یک قاچاقچی موادمخدر که 417 گرم هروئین را در معده خود جاساز کرده بود خبر داد.

 

سرهنگ "سعید زینلی" در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران کلانتری 16 امامشهر هنگام گشت زنی به یک نفر مشکوک و او را با هماهنگی قضایی به کلانتری انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان یزد افزود: در بازرسی از متهم مقدار 417 گرم هروئین که به صورت بلع و انباری در معده او جاساز شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان در پایان افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

کشف 32 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در "خاتم"

فرمانده انتظامی استان یزد از کشف 32 هزار لیتر گازوئیل قاچاق توسط پلیس شهرستان خاتم خبر داد.

 

سردار "عباسعلی بهدانی فرد" در تشریح این خبر گفت: پس از دریافت خبری مبنی بر تردد نفتکش حامل سوخت قاچاق در محورهای مواصلاتی یزد بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان خاتم قرار گرفت.

 وی افزود: ماموران با کنترل خودروهای عبوری، یک دستگاه نفتکش "اسکانیا" را متوقف و پس از بازرسی از آن 32 هزار لیتر گازوئیل که بدون مجوز قانونی به صورت قاچاق حمل می شد را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان یزد با بیان اینکه محموله سوخت کشف شده از استان های مرکزی بارگیری و به مقصد جنوب شرق کشور حمل می شد خاطرنشان کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شد.

کشف 7 فقره سرقت توسط ماموران کلانتری 15 آزادگان

با اجرای طرح شناسایی و دستگیری سارقان توسط ماموران کلانتری 15 آزادگان 7 فقره سرقت را طی هفته گذشته کشف و در این راستا 3نفر را دستگیر کردند.

مأموران کلانتری 15 آزادگان در راستای اجرایی کردن طرح مبارزه با سرقت در سطح شهرستان یزد در هفته  گذشته موفق شدند 3 سارق با  7  فقره  سرقت دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کنند.

کشف بیش از 25 کیلوگرم هروئین و شیشه

فرمانده انتظامی استان یزد از کشف بیش از 25 کیلوگرم هروئین و شیشه در شهرستان خاتم خبر داد.

سردار "عباسعلی بهدانی فرد" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس، درباره این خبر اظهارداشت: ماموران پلیس شهرستان خاتم با اقدام اطلاعاتی از تردد یک دستگاه خودرو پراید حامل موادافیونی مطلع شدند.

وی افزود: ماموران، خودروی موردنظر را در محور "هرات به مروست" متوقف و در بازرسی از آن بیش از 25 کیلوگرم موادمخدر شامل؛ 21 کیلو و 400 گرم هروئین و 3 کیلو و 800 گرم شیشه را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان یزد ضمن اشاره به دستگیری 2  قاچاقچی گفت: قاچاقچیان که این محموله را از مرزهای شرقی کشور تهیه کرده و قصد انتقال به تهران را داشتند به مقامات قضائی معرفی شدند.

فوت 2 نوجوان در واژگونی موتورسیکلت

رئیس پلیس راهور استان یزد از فوت 2 نوجوان بر اثر واژگونی موتورسیکلت در شهر یزد خبر داد.

سرهنگ "مهدی زارع" در تشریح جزئیات این خبر و در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری پلیس، گفت: در ساعت 2 و 10 دقیقه بامداد در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع تصادف در بلوار "شهید صدوقی" شهر یزد ماموران پلیس راهور در محل حاضر شدند.

وی افزود: ماموران پس از حضور در محل حادثه مشاهده کردند یک دستگاه موتورسیکلت با 2 سرنشین واژگون شده و سپس به یک درخت در وسط بلوار برخورد کرده است.

رئیس پلیس راهور استان یزد اظهار داشت: در این حادثه راکب 17 ساله موتورسیکلت به علت شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست داد و ترک نشین موتورسیکلت که او هم "هم سن" راکب بود به شدت مجروح که پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد.

زارع تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان پلیس راهور، سرعت بالا و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه علت این حادثه بوده است.

زارع  با بیان اینکه علت فوت هر 2 نوجوان ضربه مغزی بوده است، یادآور شد: از خانواده ها تقاضا داریم به هیچ وجه موتورسیکلت را در اختیار فرزندان فاقد گواهینامه قرار ندهند و راکبان موتورسیکلت نیز حتما از کلاه ایمنی استفاده کنند.

دستگیری باند سارقان سیم و کابل های برق در"اسلامیه"

فرمانده انتظامی شهرستان تفت از دستگیری باند دو نفره سارقان حرفه ای سیم و کابل های برق فشار قوی شهرک عقابکوه روستای اسلامیه خبر داد.

سرهنگ "سیدرضا صادقیان" گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق در شهر تفت، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات فنی پلیس دو نفر از سارقان حرفه ای سیم و کابل فشار قوی برق شهرک عقابکوه را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی آنها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تفت تصریح کرد: متهم پس از انتقال به اداره پلیس در بازجوئی های به عمل آمده به 5 فقره سرقت سیم و کابل های برق به ارزش 8 میلیارد ریال اعتراف کردند.

صادقیان در پایان ضمن تشکر از اعتماد مردم به پلیس اظهار داشت: چنین اقدام مجرمانه از سوی سارقان ضمن ایجاد خسارت به اموال دولتی و مردم باعث قطعی برق و نارضایتی شهروندان خواهد شد لذا شایسته است شهروندان گرامی نسبت به تردد بی موقع و دیروقت شبانه ی افراد مشکوک حساس تر بوده و مراتب از طریق تلفن 110 به مرکز فوریت های پلیسی اعلام کنند.

سید محمد جواد عرفانفر

 

تشریح اقدامات پلیس یزد در مبارزه با سرقت ، سردار عباسعلی بهدانی فرد  فرمانده انتظامی استان یزد

نظر شما