شناسهٔ خبر: 66385671 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سمپاشی کشتزارهای جوین با پهپاد

۳ هزار هکتار از غلات جوین خراسان رضوی با پهپاد سمپاشی شد.

صاحب‌خبر -
سمپاشی کشتزارهای جوین با پهپاد
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: سه هزار هکتار از کشتزارهای این شهرستان با استفاده از فناوری پهپاد سمپاشی شد که این روند همچنان ادامه دارد.
 
قاسمعلی نیک‌ پسند اظهار کرد: از این میزان سمپاشی با پهپاد ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار برای مبارزه با آفت سن غلات و ۷۰۰ هکتار برای دیگر آفات مزارع همچون چغندر قند و کلزا استفاده شده است.
 
وی اظهار کرد: پنج دستگاه پهپاد برای سمپاشی مزارع شهرستان جوین به کار گرفته شده است و در این راستا برگزاری کارگاه های آموزشی و ترویجی، فضای مجازی و ارسال پیامک های ترویجی از جمله اقدامات برای ارتقای دانش کشاورزان و استفاده از سامانه های نوین است.
 
نیک پسند گفت: در سمپاشی مزارع با پهپاد به دلیل کنترل هوشمند پهپاد، سمپاشی دقیق و یکنواختی انجام می‌ شود که باعث افزایش بهره‌ وری در عملکرد سمپاشی و جلوگیری از اتلاف سم ناشی از خطای انسانی در به کارگیری ابزار و محدودیت‌ های وسایل و ماشین آلات می‌ شود.
 
مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: پهپاد به دلیل حرکت پروازی باعث جلوگیری از خسارت و کاهش عملکرد محصول می شود و قابلیت به کارگیری برای سم‌ پاشی در نقاط سخت‌ گذر و کوهستانی را نیز دارد و از بروز بیماری‌ های تنفسی و مسمومیت کشاورزان نیز می‌ کاهد.
 
نیک پسند افزود: امنیت غذایی یکی از مهمترین اولویت های جامعه است و باید با ترویج کشاورزی نوین و استفاده از سامانه ها و دانش روز دنیا، کشاورزان را در مسیر تولید محصول سالم و با کیفیت یاری کرد.
 
شهرستان جوین با داشتن بیش از ۵۰ هزار هکتار کشتزار و باغ، یکی از قطب‌ های کشاورزی در تولید محصولات راهبردی همچون گندم و دانه روغنی کلزا محسوب می شود.
 
جوین ۱۲ هزار بهره‌ بردار در بخش‌ های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور دارد.
 
نقاب مرکز شهرستان جوین در ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

نظر شما